درباره وسواس فرزندان ناشی از بیماری کرونا چه کنیم؟

کد خبر: ۸۳۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 22 March 2020
کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: چنانچه فرزندی دارید که به وسواس مبتلا است، امکان دارد در این شرایط نگرانی هایش بیشتر از حد معمول شود و بیش از اندازه ذهنش به نظافت و بیماری مشغول باشد، او را به حال خود رها نکنید، زیرا که این فرزند نیاز به توجه و حمایت والدین دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حبیب الله تقوی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مواقع بحرانی همیشه از فرزند خود بخواهید احساساتش را بیان کرده و با او همدلی کنید.
وی افزود: شرایط خانه را آرام نگه دارید و از فرزند خود بخواهید دفعات شستن دست ها را محدود به زمان های مشخص کند و بیشتر از 20 ثانیه ادامه ندهد.   
تقوی نژاد بیان کرد: می توانید از او درخواست کنید که شستن دست ها را با آواز خواندن همراه کند.
 کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد ابراز داشت: هر زمان که احساس اجبار به شستن دست ها داشت او را وادار  کنید که فس های های عمیق بکشد و خود را به کاری لذت بخش مشغول کند .           
وی تاکید کرد: از او بخواهید که از مرور خبرهای بد و ناخوشایند مربوط به ویروس کرونا پرهیز کند.
تقوی نژاد عنوان کرد: تنها روزی یکبار و فقط از یک منبع موثق اطلاعات آگاهی دهنده را دریافت کند و تعاملات تصویری یا صوتی لذت بخش را جایگزین مرور شبکه های اجتماعی کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار