فارس آماده مقابله با کرونا است

استاندار فارس گفت: همه دستگاه‌های استان برای مقابله با گسترش و شیوع ویروس کرونا آماده عملیاتی کردن توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و در این زمینه هماهنگی و حمایت‌های لازم را به عمل خواهند آورد.
کد خبر: ۸۲۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 07 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، شنبه در جلسه پیشگیری از شیوع کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد افزود: از طرف مردم استان فارس از کوشش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمانی و بیمارستانی، استادان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان که در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا هستند و برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم همه خطرها را به جان می‌خرند تقدیر و تشکر می‌کنم و برای آنها سلامتی و موفقیت را آرزو دارم.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با کرونا در استان همزمان با ستاد ملی تشکیل شد و تاکنون نیز بر مبنای تقاضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات لازم انجام شده است.
او اظهار داشت: در استان فارس به عنوان نخستین استان گردهمایی‌ها، جلسه‌ها، تجمعات و برنامه‌های عمومی را ممنوع کردیم و این تصمیمات و همراهی مردم ریشه‌دار فارس تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش گسترش بیماری کرونا داشت.
استاندار فارس، با اشاره به شکل‌گیری ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا در استان گفت: در زمینه اقدامات بهداشتی، شهرداری‌های استان از ابتدا وارد عمل شده و اقدامات خوبی را انجام دادند.
رحیمی افزود: در زمان وقوع بحران، نمی‌توان بر طبق رویه‌های عادی وضعیت بحرانی را مدیریت کرد و باید با روش‌ها و اقدامات جدید متناسب با شرایط بحرانی و فوق‌العاده بتوانیم نیازهای جامعه را رفع کرده و بحران‌ها را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: در این شرایط مدیرانی که مسئولیت را پذیرفته‌اند باید با شجاعت تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و هزینه‌های آن را نیز بپردازند.
او اظهار داشت: به منظور تولید و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با بیماری کرونا از قبیل ماسک، الکل، مواد شستشو و صدعفونی کننده، برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان با تغییر رویکرد و تقویت خط تولید خود موفق شدند این اقلام مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده را تولید کنند.
وی افزود: مدیریت استان برای هدایت و حمایت از این واحدها اقدامات لازم را انجام داده و سرمایه در گردش، مواد اولیه مورد نیاز و نیروی انسانی این واحدها نیز تامین شده است تا بتوانیم به نیازهای واقعی مردم پاسخ دهیم.
استاندار فارس همچنین خواستار توجه جدی‌تر و بیشتر به گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، کودکان، جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی و عروقی شد.
رحیمی افزود: دستگاه‌های مسئول می‌توانند کمک‌های خود را بر اساس اطلاعات دستگاه‌های امدادی و درمانی در زمینه نیاز مناطق مختلف استان از جمله شهر شیراز به کمک‌های بهداشتی و درمانی سازماندهی کرده و به دست اقشار مورد نظر برسانند.
وی، از کارشناسان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که در خصوص شرایط کنترل و مقابله با گسترش ویروس کرونا نسبت به هوشیارسازی جامعه اقدام کنند.
او گفت: آگاه‌سازی و اقناع مردم برای همکاری در جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا که تبعات بسیار زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد، موجب کنترل هرچه سریع‌تر این بیماری و کاهش آثار زیان‌بار آن خواهد شد.
رحیمی، با اشاره به رایزنی خود با ایرانیان خارج از کشور، تجار و همچنین وزارت امور خارجه به منظور تسهیل در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان برای مقابله با گسترش ویروس کرونا افزود: تصمیمات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در فارس در جلسه شورای تامین استان و با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیرازاتخاذ خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و همت دست‌اندرکاران هر چه زودتر جلو شیوع ویروس کرونا در استان فارس و کشور گرفته شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار