بازدیدرایگان ازموزه ها واماکن گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکم شهریورماه همزمان با روز همدان بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری همدان رایگان است.
کد خبر: ۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 August 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکم شهریورماه همزمان با روز همدان بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری همدان رایگان است.

به گزارش مهر؛ریحان سروش مقدم با بیان اینکه یکم شهریور ماه روز همدان نامگذاری شده است، اظهار داشت: بزرگداشت يك شهر با تاريخ و تمدن و پيشينه‌ای همچون همدان وجاهت بالایی دارد و باید بيشتر از عقبه فرهنگی، اجتماعی و تاريخی اين سرزمين مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برای بزرگداشت روز همدان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: روز همدان فرصت مناسبی برای معرفی همدان و پیشینه تاریخی همدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: از آنجا که روز همدان همزمان با بزرگداشت روز پزشک است ادای احترام به مقام بوعلی سینا از جمله برنامه های روز همدان است.

سروش مقدم در ادامه سخنانش اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت روز همدان بازدید از تمام اماکن گردشگری و موزه های همدان دراین روز رایگان است.

وی بیان داشت: پيشينه همدان با بزرگانی چون ابوعلی سينا و حكيمی كه نام پرآوازه وی مرزهای جغرافيایی را درنورديده درآميخته و امروز آوازه نامش در هر كجای اين كره خاكی مطرح است.

وی اضافه کرد: فردا یکم شهریورماه به مناسبت روز تولد بوعلی سینا و روز همدان، همدانی‌ها با یک شاخه گل و تشکیل یک زنجیره بشردوستی در آرامگاه بوعلی‌سینا حاضر می‌شوند تا به مقام شامخ ابوعلی‌سینا حکیم هزاره‌ها ادای احترام ‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: این حرکت برای نخستین بار پس از سال ها رقم خواهد خورد و مردم شهر در روز ولادت امیر پزشکان برای ادای احترام به این دانشمند عالیقدر به میدان آرامگاه شهر همدان خواهند آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار