اجرای برنامه ایمنی آب در 3 شهر فارس

برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب آشامیدنی در ۳ شهر استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 08 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: این طرح پارسال در شهر زرقان به صورت پایلوت اجرا شد و امسال در شهرهای فسا، نی ریز و سعادت شهر اجرا می‌شود.
ایوب ملکوتی با برنامه ایمنی آب به عنوان مهم‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب است، افزود: برنامه ایمنی آب توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشور‌های عضو توصیه شده است.
وی اعلام کرد: رویکرد برنامه ایمنی آب بر اساس ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک بوده و تمام گام‌های تأمین و توزیع آب شرب از حوضه آبریز تا مصرف کننده را در بر‌ می‌گیرد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با توجه به اهداف برنامه ایمنی آب آشامیدنی لازم است همه سازمان‌های مسئول و تاثیرگذار در کیفیت آب آشامیدنی مشارکت فعال داشته باشند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس با تأکید بر این که این برنامه آینده نگر است و رویکرد پیشگیرانه دارد، اظهارداشت: نخستین گام در برنامه ایمنی آب بر مبنای شناسایی همه تهدیداتی است که می‌تواند متوجه کیفیت آب شرب شود و در گام‌های بعد‌ی به ترتیب اولویت بند‌ی تهدیدات بر اساس شدت پی آمد و احتمال بروز آن و تدارک اقدام‌های اصلاحی برای رفع تهدید و برنامه‌هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام‌های اصلاحی پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار