گازرسانی‌به‌۲۹روستای‌مرزی‌بانه‌تاپایان‌سال

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات گازرسانی به ۲۹ روستای مرزی شهرستان بانه تا پایان امسال به اتمام می‎رسد‌.
کد خبر: ۷۷۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 17 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در جریان بازدیداز پروژه‌های گازرسانی به روستاهای بانه اظهار کرد: این شهرستان که در نقطه صفر مرزی قرار دارد برای تامین سوخت و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها در اولویت گازرسانی قرار داشته و به علت هم مرز بودن با کشور عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به 29 روستای شهرستان مرزی بانه در حال انجام است که مبلغ اعتبارات این پروژه‌ها حدود 120 میلیارد ریال در بخش اجراء و تامین کالا است که از محل اعتبارات بند(ق) تبصره 2 قانون بودجه تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: گازرسانی به این روستاها در قالب 4 پیمان شامل گازرسانی به مجتمع‌های روستایی «سارتکه، سوراو ، بیاندره و  تاژان» در حال انجام است که تمامی پروژه‌ها در اواخر سال 97 عملیات اجرایی آنها آغاز و در سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

وی گفت: با نهایی شدن پروژه‌های گازرسانی به این 29 روستا پیش‌بینی می‌شود 116 هزار و 994 متر  شبکه‌گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 هزار و 991 متر اجراء شده و 666 مورد انشعاب نیز برای نصب در نظر گرفته شده است.

فعله‌گری ابراز امیدواری کرد، امسال و در هفته دولت  8 روستای شهرستان بانه با جمعیتی بالغ بر 280 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه گاز طبیعی در بالا بردن میزان رفاه و آسایش خانوارهای روستایی افزود: گاز می‌تواند عاملی مؤثر در ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها و رونق بخشی اقتصاد روستایی باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: امکان گازرسانی به 161 روستای شهرستان بانه وجود دارد که تا پایان تیرماه سال‌جاری 123 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار