ائمه جمعه جوان گرایی را در نماز جمعه عملی کنند

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: ائمه جمعه جوانگرایی را در نمازجمعه عملی کنند.
کد خبر: ۷۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ حجت الاسلام محمود سیاح صبح شنبه در همایش روز نمازجمعه و چهلمین سالگرد نمازجمعه که با حضور ائمه جمعه، امامان جمعه موقت، اعضای ستادهای نمازجمعه شهرستان‌های استان تهران در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، طی سخنان با تاکید بر اینکه جایگاه نمازجمعه یک جایگاه معنوی است پس باید دیدگاه ما در حال حاضر به نمازجمعه تغییر پیدا کند اظهار داشت: مخاطبان و رسانه‌های ما دیگر متعلق به ۴۰ سال پیش نیستند، بلکه مخاطبان و رسانه‌ها بعد از ۴۰ سال تغییر پیدا کرده‌اند، باید به گونه‌ای کار نمازجمعه را انجام بدهیم که مخاطبان بیشتری جذب بشوند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران ادامه داد: در سطح استان تهران مشاهد می‌کنیم که برخی از پیشکسوتان نماز جمعه خودشان به ائمه جمعه پیشنهاد می‌دهند که ما آمادگی آن را داریم که جوان‌ها جایگزین ما بشوند، در ستادهای نمازجمعه جوانان پای کار بیایند و ائمه جمعه جوان گرایی را در نمازجمعه عملی کنند.

وی تصریح کرد: افراد اثرگذار باید در ستادهای نمازجمعه سراسر کشور فعالیت داشته باشند، فردی باید در ستاد نمازجمعه فعالیت داشته باشد که در آن شهر یک چهره فرهنگی، رسانه‌ای و.... باشد، در بحث توانمندی باید جهادی پای کار آمد.

سیاح افزود: از فعالیت جزیره‌ای و کارهای پراکنده باید فاصله بگیرم، مدیران استانی و صداوسیما باید فعالیت‌های نمازجمعه بیشتر منعکس کنند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: صداوسیما فعالیت‌های ستاد نمازجمعه را بیشتر انعکاس بدهد، فعالیت‌های نمازجمعه فقط در فضای مجازی انتشار پیدا نکند بلکه مردم استان فعالیت ستادهای نمازجمعه را در صداوسیما مشاهد کنند.

سیاح یادآور شد: انعکاس اخبار ستاد نمازجمعه برای شهروندان بسیار تأثیرگذار و مفید است، تا هم اکنون فعالیت‌های زیادی انجام شده ولی انعکاس خوبی نداشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص سیل اخیر خیلی از ائمه جمعه استان جهادی پای کار آمدند اما صداوسیما به خوبی کارهای آنها را انعکاس نداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار