فعالیت های بشر دوستانه؛اولویت سازمان بین المللی پزشکی امامیه

رییس سازمان بین المللی پزشکی امامیه گفت: فعالیت های بشر دوستانه، اولویت پزشکان شیعه عضو این سازمان جهانی است و این سازمان در مواقع زلزله ، سیل و حوادث دیگر و همچنین در ایام عاشورا و حج فعالیت های گسترده ای در کشورهای جهان انجام می دهد.
کد خبر: ۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 09 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: ارشد قیومی ، روز یکشنبه در همایش پزشکان شیعه کشورهای جهان در شیراز، ضمن معرفی سازمان بین المللی پزشکی امامیه که 20سال پیش در آمریکا آغاز به کار کرد، افزود:این سازمان در کنار مردم حضور فعال دارد و نجات جان انسان ها برای آن بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان بین المللی امامیه ، با اشاره به موضوع تبادل دانشجو و استاد از سوی این سازمان اظهار داشت:شاخه های فعالیت این سازمان متنوع و این مجموعه دارای نشریه تخصصی است و ما از تمام استادان و پزشکان برای عضویت در این سازمان دعوت به همکاری می کنیم.

قیومی ادامه داد:در آینده نزدیک این سازمان مبادرت به ساخت دانشگاه به شیوه مجازی در یکی از کشورهای دنیا خواهد کرد .

وی همچنین به توانمندی بالای کشور ایران در زمینه های مختلف اشاره کرد و خواستار همکاری ویژه ایران با این سازمان بین المللی شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این همایش گفت:این دانشگاه می کوشد زمینه توسعه روابط بین الملل را فراهم آورد.

نصرالله عرفانی افزود : دانشگاه علوم پزشکی شیراز با زیر ساخت آموزشی، پژوهشی و درمانی مناسب و حدود 800 عضو هیات علمی به عنوان یکی از چند دانشگاه تراز اول کشور است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن ماموریت بین المللی تعریف کرده است.

وی ادامه داد:با توجه به این امر ، معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اواخر سال 93 تاسیس شد و ماموریت شتاب بخشیدن به روند بین المللی سازی این دانشگاه به این معاونت و شورای عالی بین المللی سازی دانشگاه محول شده است.

عرفانی اظهار داشت: از مهم ترین برنامه های معاونت بین الملل، اجرای برنامه آموزش بین الملل است که از نیمسال دوم تحصیلی 94 -93 مبادرت به پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی، دندانپزشکی عمومی و داروسازی عمومی از کشور های منطقه کرده است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیرازافزود:همچنین گسترده کردن موضوع جذب دانشجو ازتمام کشورهاوآشنایی دانشمندان و متقاضیان خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

عرفانی گفت:برای نیمسال تحصیلی پیش رو نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده پذیرش دانشجوی دکترای عمومی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از کشور های مختلف است.

وی ادامه داد:دربرنامه آموزش بین الملل،آموزش دانشجویان به زبان انگلیسی صورت می گیرد،اما به مرور که این دانشجویان با شرکت در کلاس های آموزشی ، زبان فارسی را فرا می گیرند به دلیل نیاز به ارتباط دانشجویان با بیماران در بخش های بیمارستانی، بخش هایی از مراحل پایانی دوره های تحصیلی آنها به زبان فارسی ارائه خواهد شد.

عرفانی بیان کرد: از دیگر برنامه های معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز،جلب همکاری متخصصان و دانشمندان شناخته شده غیر ایرانی و ایرانی غیر مقیم با این دانشگاه است و در قالب این برنامه دانشمندان سرآمد حوزه های مختلف پزشکی در صورت معرفی توسط گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه ، پس از سپری کردن مراحل قانونی به عنوان استاد مدعو با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار