حفظ منابع طبیعی فارس با تفاهم نامه 570میلیاردی

استاندار فارس اعلام کرد: تفاهم نامه‌ ای به ارزش بیش از 570 میلیارد ریال برای حفاظت از منابع طبیعی فارس بین استانداری فارس و اداره کل منابع طبیعی این استان و سازمان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع منعقد شد.
کد خبر: ۷۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 06 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی چهارشنبه در جشن درختکاری در شیرازافزود: توسعه پایدار،شعار امروز دنیا است که این مهم بر بستر زمین که عناصر متشکل آن آب و خاک است شکل خواهد گرفت و توسعه پایدار تنها بر مبنای شرایط اکولوژیک زمین ممکن خواهد بود.
وی ادامه داد: تعادل بین زیست بوم و توسعه شهرها امر مهمی است که باید برای دستیابی به آن توان اکولوژیک زمین را شناخت تا فشار بیش از حد به منابع و توان زمین وارد نشود و اگر برخلاف این مسئله باشد زمین نابود خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: باید بر مبنای توان زمین از ظرفیت منابع طبیعی استفاده و فعالیت ها را متناسب با آن تنظیم و برای حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی،جنگل‌ها و مراتع جز با مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد محقق نخواهد شد و مشارکت مردم در این مسیر مستلزم فرهنگ سازی توسط رسانه ها و ارگان هایی نظیر آموزش و پرورش است.
رحیمی اصلی ترین سرمایه ملی را منابع طبیعی ، آب ،خاک و جنگل ها دانست و گفت: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی جامعی برای حفاظت از منابع طبیعی و گسترش آن و افزایش فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری انجام داده است.
وی افزود: اقدامات غیرکارشناسی به جای حفظ طبیعت به آن خسارت وارد می کند که از جمله این کارها می توان به طرح های عمرانی و جاده سازی و شهرسازی‌ها اشاره کرد.
استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته برای ساخت پارک در ارتفاعات اطراف شیراز افزود:نیت مدیران قبلی درست بوده اما باید در گذشته اقدامات کارشناسی شده‌ای انجام می گرفت و به جای استفاده از بتن و مصالح در ارتفاعات این کلانشهر از گونه های درختی و گیاهی متناسب با محیط استفاده می شد.
وی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی، عمرانی و فرهنگی فارس به گونه ای عمل کنند که مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی بیشتر شود.
رحیمی ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی باید اقدامات کارشناسی با بهره گیری از نظر متخصصان امر و دانشگاهیان مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم در آینده خود را حافظان منابع طبیعی بدانیم.
در این مراسم از تعدادی از طبیعت دوستان و یاوران طبیعت این استان تجلیل شد و همچنین استاندار فارس و تنی چند از مدیران استانی و شهری هر یک درختی را در آغاز هفته درختکاری در ارتفاعات کوه دراک شیراز کاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار