رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

سهم خوبی برای حوزه سلامت در بودجه ۹۸ دیده شده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بودجه ۹۸ در جلسه شب گذشته مجلس به اتمام رسید که سهم خوبی برای حوزه سلامت دیده شده و امیدواریم که کلیه رقم‌های این بودجه در حوزه‌های مختلف با مدیریت درست دولت محقق شود.
کد خبر: ۷۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 03 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسینعلی شهریاری در اولین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در مشهد، اظهار داشت: در سال ۸۴ موسسه محکم در جهت مشارکت خیران نیک‌اندیش و انجام غربالگری به‌موقع تاسیس شد و موضوع تصویب قانون سقط‌درمانی را در چند سال قبل داشتیم، نکته‌ای که نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در سراسر جهان قابل پذیرش نیست.

وی افزود: رئیس در نشست‌های تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان و در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم که بهزیستی باید حمایت لازم از بیماران دارای مشکلات و ناهنجاری‌های مادرزادی و خانواده‌های آن‌ها که اکثراً جزو اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه هستند داشته باشند.

مجمع خیران سلامت کشور با بیان اینکه این مجمع ۵۶ مرکز فعال در ایران دارد، خاطرنشان کرد: ما به نمایندگی از این مجمع خواسته‌ایم که حمایت لازم و کامل از بیماران خاص صورت پذیرد و در اصل ۲۹ قانون اساسی به درمان با مشارکت مردم اشاره شده است، گرچه طرح تحول سلامت هم به‌تصویب رسیده، اما متاسفانه این بودجه به‌درستی هزینه نمی‌شود و برخی از این هزینه‌ها اسراف بوده و باید در نوع خرج‌کردها اصلاح شود.

شهریاری تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به جامعه شریف پزشکان سخنان مناسب و شایسته‌ای عنوان نکرد و همه نمایندگان خواستار عذرخواهی رسمی‌اش شدند و این نوع سخنان در شان شخص اول اجرایی کشور نیست.

وی تاکید کرد: هزینه‌های درمان بسیار زیاد است که برای اقشار محروم قابل تامین نیست و باید با حمایت مسئولان و مشارکت خیران نیک‌اندیش این گروه از اقشار جامعه و خانواده‌های آن‌ها دردی به‌جز درمان بیماری نداشته باشند و نگران هزینه‌های درمان نباشند، نکته‌ای که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اتمام جلسات مرتبط با بودجه ۹۸ و نهایی شدن بودجه‌های حوزه‌های مختلف از جمله سلامت خبر داد و گفت: موضوع بودجه ۹۸ در جلسه شب گذشته مجلس به اتمام رسید که سهم خوبی برای حوزه سلامت دیده شده و امیدواریم که کلیه رقم‌های این بودجه در حوزه‌های مختلف با مدیریت درست دولت محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار