تابناک گزارش می دهد؛

نجات جان نوجوان 11 ساله توسط جراحان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اظهار داشت: نوجوانی 11 ساله که بر اثر بی احتیاطی و بازی با تفنگ بادی دچار تیرخوردگی از ناحیه شکم شده بود توسط جراحان توانمند و حاذق بیمارستان نجات یافت و هم اکنون با حال مساعد در بخش های ویژه بیمارستان بستری است.
کد خبر: ۷۱۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 11 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت؛ سرپرست بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت در مورد انجام چنین جراحی پیشرفته و پیچیده ای اظهار داشت: این بیمار از ناحیه شکم دچار آسیب شده بود که پس از مراجعه به اورژانس و معاینه توسط متخصص طب اورژانس و نیز انجام اقدامات اولیه شامل آزمایشات، عکس برداری و سی تی اسکن بلافاصله به اتاق عمل بیمارستان منتقل شد و توسط جراحان بیمارستان جراحی شد.

وی افزود: در ادامه متخصصین جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی دهدشت به صورت تلفنی و با کمک پزشکان توانمندی چون دکتر علی محمد سادات فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و نیز دکتر آژ فوق تخصص جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستند این عمل جراحی را با موفقیت انجام دادند.

محمد طاها خادمی ابراز داشت: از تلاش متخصصین جراح عمومی بیمارستان، دکتر رمدانی متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل، پرسنل بخش icu، سوپروایزر های وقت و همچنین از راهنمایی های دکترعلی محمد سادات و دکتر آژ کمال تقدیر و تشکر را داریم.

خادمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد و هم اکنون در بخش ویژه icu تحت مراقبت های ویژه است، از همه همشهریان خواهشمندیم از قرار دادن سلاح های سرد و گرم در معرض تماس و دید کودکان و نوجوان جداً خودداری کنند.

بر پایه این گزارش، دکتر حمید بهادران؛ متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت که این عمل را انجام داد، خاطر نشان کرد: این بیمار از ناحیه شکم دچار پارگی و آسیب کبد وivc (ورید اجوف تحتانی) در زیر کبد و بالای شریان کلیه راست شده بود که با کمک دکتر فلسفی این عمل به مدت 3 ساعت به صورت فشرده و پیچیده صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
پزشک
|
United States
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فکر کردم گلوله برنو بوده یا ژسه بوده!
تیر تفنگ بادی!!!
یک پزشک عمومی یا حتی یه تکنسین هم می تونست دربیاره.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار