اتاق اوتیسم در مدارس استثنایی خراسان شمالی راه اندازی می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: اتاق آموزش ویژه کودکان با اختلال طیف اوتیسم در تمام مدارس استثنایی استان ایجاد و راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 10 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی علی متقیان با اشاره به اینکه خستین کلاس ویژه آموزش اوتیسم در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید افزود: در ایجاد اتاق ویژه آموزش کودکان اوتیسمی، تلاش داریم که تمام مشخصه های فیزیکی، روش های تدریس، امکانات و فضای کلاس با ویژگی ها، تفاوت ها و نیازهای دانش آموزان لحاظ شود.
وی با بیان اینکه اگر کودک نتواند خود را با محیط وفق دهد ما باید محیط را با شرایط او سازگار کنیم گفت: تلاش شده است تا تمام محرک های محیطی اضافه و آزاردهنده برای کودک، حذف شود.
متقیان اظهار داشت: نقص شدید در ارتباط و تعامل اجتماعی و فعالیت ها، علایق و حرکات محدود و قالبی دو مشخصه اصلی کودکان مبتلا به اوتیسم است و برخی از کودکان در دوران رشد در ارتباط و تعامل اجتماعی پیشرفتی نداشته و حتی دچار واپسروی می شوند.
وی افزود: این کودکان، نسبت به محیط خود بی اعتنا بوده و نمی توانند مهارت های ارتباطی را بدون انجام مداخله متناسب به کار بگیرند که از این رو کودکان اوتیسم و خانواده های آنها نیازمند دریافت خدمات تخصصی و ویژه هستند.
متقیان افزود: تاکنون 26 دانش آموز اختلال طیف اوتیسم در استان شناسایی و جذب شده اند که برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی بهتر و کامل تر در هر شهرستان یک کلاس آموزش تخصصی با رویکرد و مناسب سازی فضا و اختصاص تجهیزات لازم ایجاد شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: به علت نبود امکانات در این استان، دانش آموزان اوتیسم خدمات کامل و مناسبی دریافت نکرده اند و به همین علت یا ترک تحصیل می کردند و یا به مدارس استان های همجوار منتقل می شدند.
یکهزار و 304 دانش آموزاستثنایی خراسان شمالی در 65 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار