کاهش چشمگیرتولیدعسل بانوسانات آب و هوا

کد خبر: ۷۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 02 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد به نقل ازخبرگزاری فارس ، رئیس اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمددر جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوسانات آب و هوا باعث ضرر و خسارت 50 میلیارد تومانی به زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد شد، اظهار کرد: خشکسالی‌ها و نوسانات آب و هوا موجب کاهش چشمگیر تولید عسل و خسارت 50 میلیارد تومانی به زنبورداران استان شد.

کیهان ایمانی  با بیان اینکه در استان‌هایی که زنبور با شکر تغذیه می‌کند، مشکل اساسی وجود ندارد، بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد چون زنبور به صورت طبیعی تغذیه می‌کند، مشکلاتی به وجود آمده که تولید عسل را کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 50 میلیارد تومان خسارت به زنبورداران وارد شده است، افزود: مسئولان جهادکشاورزی معتقد هستند که خسارت وارده به زنبورداران 30 میلیارد تومان است، در حالی که این خسارت بیش از 50 میلیارد تومان است.

این مسئول با بیان اینکه عسل تولید استان دارای کیفیت خوب و بی‌نظیری است، تصریح کرد: عسل استان سال گذشته با حضور در نمایشگاه بین‌المللی استانبول که با نظارت سازمان جهانی هلال برگزار شد، رتبه اول را در این نمایشگاه به دست آورد.

وی بیان کرد: به لحاظ اقتصادی 15 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این طریق ارتزاق می‌کنند.

ایمانی خواستار توجه بیشتر مسئولان به عسل تولید شده استان شد و گفت: یک چهارم نفت کشور در استان ما تولید می‌شود، اما پول آن در جیب دولت می‌رود، اما اگر عسل کهگیلویه و بویراحمد که در خود استان 40 هزار تومان است و در قطر 400 تومان به فروش می‌رسد، به خارج از کشور صادر شود، درآمد اول مردم استان عسل خواهد بود.

عضو اتحادیه زنبورداران کشور از تلاش‌ها و حمایت‌های مجموعه استان تشکر کرد و افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اتاق بازرگانی و همچنین ستاد بحران از اتحادیه زنبورداران حمایت می‌کنند و نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از هزاران نفر عضو اتحادیه زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: همه تلاش ما حل مشکلات همه زنبورداران استان از تنگ ماغر گرفته تا یاسوج است.

این مسئول با بیان اینکه به دلیل خشکسالی‌های اخیر و خسارت‌های زیادی که به زنبورداران وارد شده، پرداخت وام بانکی برای این افراد مشکل است، افزود: وثیقه بالا و سود بانکی برای زنبورداران مقرون به صرفه نیست.

ایمانی با اشاره به اینکه بانک‌ها هیچ همکاری مناسبی با بخش تولید ندارند، عنوان کرد: بانک‌ها فقط به فکر منافع خود هستند و عملا هیچ همکاری با بخش تولید ندارند که اکثر کارخانجات و واحدهای تولیدی ما در اکثر عدم همکاری بانک‌ها با مشکل مواجه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار