سند ارتقای وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری تدوین شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و گفت: این سند برای تصویب به معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری ارسال می شود.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 22 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرضیه جلیل پور در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده این استان افزود: یکی از مهمترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در امور زنان و خانواده اهتمام به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در استانهاست که این مهم به تازگی در استان ما تکمیل و تدوین شده است.
وی ادامه داد: این سند با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت های زنان با چشم انداز پنج ساله تدوین شده است.
جلیل پور تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری پس از تایید معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری در شورای برنامه ریزی استان تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی را از دیگر طرح های ملی اجرا شده در استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح از سال 94 در شهرستان لردگان آغاز شد و هم اینک 8 شهرستان و 7 محله را تحت پوشش خود قرار داده است.
جلیل پور ادامه داد: طرح تاب آوری اجتماعی زنان طرحی برای مردم است که بوسیله خود آنها نیز اجرا می شود و نه تنها زنان بلکه برای کل اعضای خانواده طراحی شده است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به شیوع اعتیاد در بین زنان استان اظهار داشت: بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده 80 درصد بانوان معتاد در استان از سوی همسر، پدر، بردار و یا بستگان نزدیک به اعتیاد روی آورده اند.
اشرف عسگری افزود: گرایش زنان معتاد استان به مواد سنتی 85 درصد و به مواد صنعتی 15 درصد است.
وی تصریح کرد: 87 درصد زنان معتاد استان متاهل و 13 درصد مجرد هستند.
عسگری با اشاره به فعالیت یک مرکز بازتوانی بانوان معتاد استان خاطرنشان کرد: با گذشت 2 ماه از آغاز به فعالیت این مرکز 14 نفر پذیرش شده اند.
کارشناس دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت طلاق و ازدواج در استان افزود: میانگین سن طلاق در زنان به 30 سال و در مردان به 35 سال رسیده است.
وی، نسبت طلاق به ازدواج در استان را یک به هفت اعلام کرد و گفت: کارشناسان بیکاری، خیانت و مشکلات رفتاری همسران را بیشترین عوامل طلاق در استان عنوان می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار