خیابان گردشگری در اقلید احداث می شود

شهردار اقلید از احداث و ساماندهی خیابان قدیم این شهر با عنوان خیابان گردشگری نشاط (ساحلی) خبر داد.
کد خبر: ۶۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 19 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اکبر مسعودی در نشست خبری با اشاره به سفر یک‌روزه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و نیز مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس به شهر اقلید که به دعوت شورای اسلامی شهر و شهرداری صورت گرفت، اظهار داشت: با حضور این مسؤولان استانی و همراهی شهرداران و مسوولان حوزه‌های فنی شهرستانی، دو پروژه شهرداری اقلید کلنگ زنی و از چندین طرح در حال اجرا در این شهر بازدید شد.

وی گذرها و معابر جدیدالاحداث و محورهای موازی با خیابان اصلی را از نیازهای شهر اقلید برای بهبود زیرسازی و تغییر شکل شهر دانست و گفت: در این راستا اقداماتی ازجمله احداث و ساماندهی خیابان قدیم اقلید تحت عنوان خیابان گردشگری نشاط (ساحلی) و نیز بازگشایی خیابان فاطمیه حدفاصل چهارراه کاشانی تا خیابان شهید مصطفی خمینی آغاز و خیابان آنتنی حدفاصل خیابان شهید کوثری تا خیابان شهید منتظری (که با احداث پل بتنی 50 مترمربعی محلات الیاسان و عصار را به خیابان شهید منتظری متصل می‌کند) احداث و اجرا شد.

شهردار اقلید همچنین از طراحی و شروع ساماندهی خیابان ولی‌عصر (عج) خبر داد و با بیان اینکه با اجرای این طرح بلوار شهید مطهری به بلوار امام رضا (ع) متصل می‌شود، یادآور شد: این پروژه به طول یک هزار و 400 متر و عرض 20 متر، با تملک 22 هزار و 500 مترمربع و نیز 17 هزار متر آسفالت، با حضور مدیرکل‌های دفتر امور شهری و نیز فنی استانداری فارس کلنگ زنی شد.

مسعودی افزود: طرح احداث ساختمان‌های ویلایی بتونی با استفاده از تکنولوژی روز (به‌جای استفاده از مصالح بنایی) و مقاوم در برابر زلزله به تعداد 74 واحد در زمینی به مساحت 7 هزار و 800 مترمربع از دیگر پروژه‌های شهرداری اقلید است که طی این سفر، کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: بازدید از برخی پروژه‌های در حال انجام شهرداری اقلید ازجمله خیابان گردشگری ساحلی نشاط، کوه بری و ساماندهی رودخانه حرا به‌منظور جلوگیری از خطر ناشی از وقوع سیلاب‌های موسمی، آماده‌سازی شهرک‌ها (زیرسازی و بهسازی)، آسفالت معابر (158 هزار مترمربع طی یک سال گذشته)، پارک ساعت، جدول‌بندی و پیاده‌روسازی بلوار آزادگان، ساختمان ورزشی فرهنگی و مدیریت بحران شمال فارس، فاز دوم تفرجگاه محمد رسول‌الله (ص)، کوه بری و احداث پل دو دانگه و.... از دیگر برنامه‌های کاری مسؤولان استانداری فارس به شهر اقلید بود.

مسعودی تصریح کرد: احداث پارک ورودی شهر از سمت یاسوج (به مساحت حدود 20 هکتار که طراحی آن صورت گرفته است)، پیگیری احداث ساختمان اداری شهرداری، ساماندهی و تکمیل بازار روز، بازآفرینی بافت فرسوده محله چراغی‌ها، طراحی خیابان انقلاب اسلامی (امامزاده عبدالرحمن) به شکل بازار با احداث یک محور موازی جدید به‌منظور تمرکززدایی و رفع گره ترافیکی میدان شهدا، پیگیری جهت طراحی کمربندی جدید شهری قرینه کمربندی موجود و... ازجمله طرح‌های آتی شهرداری اقلید بود که در این سفر، بازدید و بررسی شد.

شهردار اقلید عنوان کرد: در پایان سفر یک‌روزه مسؤولان استانداری فارس به شهر اقلید، جلسه‌ای به‌منظور بررسی هرچه بهتر مسائل و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات شهرداری در حوزه‌های مختلف برگزار و بر لزوم همکاری ادارات و شرکت‌های خدمات رسان با شهرداری تأکید شد.

مسعودی خاطرنشان کرد: ارتقای درجه شهرداری اقلید و رسیدگی به احکام، ارتقا و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، ساماندهی شهرک‌ها، فاضلاب شهری، بافت‌های فرسوده، وضعیت تونل اباصالح المهدی و عدم وجود سیستم تهویه، سایت زباله، احداث کمربندی، مطالعات تاریخی و... ازجمله مطالباتی بود که در این جلسه عنوان شد.

بازدید از تقاطع طریق الرضا و بلوار امام جعفر صادق (ع) اقلید، آنتنی جدیدالاحداث و همچنین پل ورودی و معابر مسکن مهر این شهر از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل‌های دفتر امور شهری و فنی استانداری فارس به اقلید بود که با همراهی مسؤولان شهرستانی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار