خطرریزش سنگ در جاده های کوهستانی

باتوجه به ورود سامانه بارشی به استان ، خطر ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی جاده های کرج - چالوس و طالقان دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۶۹۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 17 December 2018

مهدی مهرور شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر امروز تا فردا بعد از ظهر به سبب ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی شاهد بارش برف و باران در استان خواهیم بود لذا رانندگان از توقف در مسیرهای کوهپایه ای و کوهستانی خودداری کنند.
وی از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان خواست تا تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.
مهرور گفت: باید آمادگی اعضای شورای هماهنگی شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.
وی اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.
وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید کرد.
مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار