بیشترین سهم پروژه‌های آبخیزداری به فارس تعلق گرفت

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به کمک صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری گفت: استان فارس با ۲۳ میلیارد تومان بیشترین سهم را در میان استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۶۷۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرزاد بوستانی با اشاره به اینکه 23 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری استان فارس اعلام شده است، اظهار داشت: 10 میلیارد تومان تخصیص یافته و 28 پروژه سازه‌ای آبخیزداری در 21 شهرستان استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 28 پروژه آغاز شده است، گفت: مقدمات کار انجام و پیمانکاران مشخص شده و این پروژه‌ها در برخی نقاط بین 10 تا 45 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: بخشی از این اعتبارات برای تغذیه مصنوعی، پخش سیلاب‌ها و بهبود وضعیت آبراه‌ها و رودخانه‌ها، بخشی برای کارهای بیولوژیک مانند بذرکاری، نهال‌کاری و بذرپاشی در سرشاخه‌های حوزه‌های آبخیز پیش‌بینی شده که در فصل مناسب آغاز می‌شود، بخشی هم برای حفاظت در نظر گرفته شده که شامل حفاظت فیزیکی و تثبیت مالکیت، طرح کاداستر، نقشه‌برداری و غیره می‌شود.

بوستانی با بیان اینکه نمایندگان استان فارس پیگیر افزایش این اعتبارات هستند، بیان کرد: در صورت موافقت ممکن است 5 میلیارد تومان دیگر به استان فارس اختصاص یابد که برای پروژه‌های جدید به کار گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار