آغاز به کار گردهمایی فعالان مردمی اربعین در قم

گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین، روز پنجشنبه طی آیینی در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران در قم آغاز به کار کرد و عصر فردا به کار خود پایان می دهد.
کد خبر: ۶۶۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 04 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، دبیر این گردهمایی اظهار داشت: در این برنامه هزار تن از فعالان عرصه اربعین اعم از مدیران هیات ها و کاروان ها و همه کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، حضور دارند.

محمد حسین طاهری با اشاره به این که این همایش محورهای مختلفی دارد، افزود: نخستین محور این گردهمایی تبیین مطالبه گری اربعینی مجموعه های فرهنگی است.

وی تبیین راه حل ها و راهکارهای موثر برای اتحاد میان مردم ایران و سایر ملت های مسلمان را از دیگر محورهای این همایش برشمرد و گفت: بررسی مشکل های موجود در برگزاری راهپیمایی اربعین و مسائل سیاسی اجتماعی کشور عراق نیز از دیگر محورها محسوب می شود.

وی افزود: حقوق و تکالیف فعالان اربعین، ظرفیت های گفتمانی و اقتصادی پیاده روی اربعین و معرفی ویژه برنامه های مجامع مردمی و ستادهای استانی جبهه فرهنگی انقلاب در اربعین نیز از محورها و موضوع های مورد بحث این گردهمایی به شمار می آید.

طاهری با اشاره به برنامه هایی که برای حاشیه این همایش پیش بینی شده است، افزود: با توجه به ظرفیت های تبلیغی و ترویجی اربعین تمام مستندهایی که دستگاه های فرهنگی در سال های اخیر تولید کردند در قالب 2 مستند فردوس و پایتخت موکب ها در این گردهمایی پخش خواهد شد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه نیازمندی های جامع اربعین اشاره کرد و افزود: تمام وسایل مورد نیاز یک زائر اربعین در قالب 40 غرفه در شبستان امام هادی (ع) مسجد جمکران به نمایش گذاشته شده و تا سیزدهم مهرماه نیز از ساعت 15 تا یک بامداد آماده بازدید علاقه مندان است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار