مصر و عراق،در صدر خریداران سیمان فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سال 93 بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن سیمان در این استان تولید و 350 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 23 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: علی همتی افزود: صادرات این میزان سیمان و ماده اولیه فرآوری سیمان (کلینکر) بیش از 19 میلیون دلار برای این استان ارز آوری داشت.

وی گفت:این محصول تولیدی به کشورهای مصر، عراق، کویت، سومالی و ... صادر شد که در این میان کشورهای مصر و عراق هر یک با خریداری بیش از شش میلیون دلار سیمان و کلینکر استان فارس در صدر فهرست خریداران سیمان از این استان بودند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: کارخانه های سیمان لامرد، سیمان سفید نی ریز، سیمان داراب، فارس نو و سیمان فارس بیشترین سهم را از صادرات این محصول به خود اختصاص دادند.

همتی گفت: استان فارس با دارا بودن هشت کارخانه سیمان، ظرفیت تولید پنج میلیون و 700 هزار تن سیمان در سال را دارد که در این زمینه در زمره استان های شاخص کشور محسوب می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: افزایش تعداد طرح های عمرانی، تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی، توسعه زیرساخت ها، ایجاد اشتغال،ساخت سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه تمام و نیاز کشور و منطقه به مسکن از جمله مواردی است که بیانگر ضرورت افزایش تولید و نیاز صنایع بخش های مختلف این استان و منطقه به سیمان است.

همتی ادامه داد:علاوه برسه کارخانه سیمان در شهرهای نی ریز ،فاز دوم لارستان و سیمان سپهر قیر وکارزین که در حال راه اندازی است، مجوز ساخت هشت کارخانه سیمان دیگر نیز صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ، ظرفیت تولید روزانه سیمان خاکستری در این استان را 16 هزار و 800 تن بیان کرد و گفت:هم اینک واحدهای سیمان داراب، فارس نو ، سیمان فارس در شیراز، سیمان لارستان ، سیمان آباده ، سیمان استهبان، سیمان لامرد و سیمان سفید نی ریز در این استان به فعالیت مشغولند.

وی ادامه داد:در واحدهای تولید سیمان این استان، سه هزار و 250 نفر به صورت مستقیم و حدود هشت هزار و 700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند که این امر موید سهم بسیار خوب صنعت سیمان در حوزه اشتغال در فارس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به این که سالانه حدود 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود گفت:در آینده نزدیک قرار است بیش ازیک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان استان فارس و 15 میلیون تن نیز به ظرفیت سیمان کل کشور افزوده شود که با این حساب ظرفیت تولید سیمان کشور به 95 میلیون تن در سال خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار