نظر وزیر راه و شهرسازی این است که در حال حاضر در کشور نیاز به تولید مسکن وجود ندارد!

رییس کمیسیون عمران مجلس: با بیان اینکه نظر رییس جمهور در مورد مسکن صحیح و درست است، گفت: اما نظر وزیر راه و شهرسازی این است که در حال حاضر در کشور نیاز به تولید مسکن وجود ندارد که این اشتباه است، زیرا در کشور مسکن کم داریم و باید خانه ساخته شود.
کد خبر: ۶۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از اقتصاد آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: شخص رییس جمهور به موضوع مسکن نظر مثبتی دارد و در هر جایی که بحثی مطرح می شود، ایشان نظر مساعد خود را در مورد بازآفرینی بافت های فرسوده و تولید مسکن اعلام می کند و به دنبال ایجاد تحرک در بازار مسکن است و بر این موضوع تاکید هم دارد.

وی در ادامه افزود: البته مساله این است که بدنه دولت و تیم اقتصادی دولت یا این موضوع را باور ندارد یا انگیزه لازم را ندارد و بنابراین عملا در زیر مجموعه دولت با او همکاری صورت نمی گیرد و متاسفانه همچنان شاهد رکود مسکن هستیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه نظر رییس جمهور در مورد مسکن صحیح و درست است، گفت: اما نظر وزیر راه و شهرسازی این است که در حال حاضر در کشور نیاز به تولید مسکن وجود ندارد که این اشتباه است، زیرا در کشور مسکن کم داریم و باید خانه ساخته شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اینکه حدود 3 میلیون واحد کمبود مسکن در کشور وجود دارد، عنوان کرد: دهک های متوسط به پایین جامعه و آنهایی که دنبال متراژهای پایین هستند، بیشترین متقاضیان مسکن هستند که متاسفانه همچنان فاقد خانه هستند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه بدنه دولت فهم درستی از وضعیت و بازار مسکن کشور ندارد، گفت: مرکز آمار در گزارشی عنوان کرده که 2 میلیون و 500 هزار واحد بیشتر از تعداد خانوارها مسکن در کشور داریم و بنابراین تصور برخی از دولتمردان این است که مسکن کشور اشباع است در صورتی که برخی افراد در همین تهران 50 تا 100 واحد خانه دارند و این به معنای این نیست که کشور نیاز به مسکن ندارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: افرادی که این تعداد خانه را در اختیار دارند، در واقع سرمایه گذاری کرده اند و خانه خریده اند به امید اینکه در آینده گران شود و این به معنای آن نیست که دیگر نیازی به تولید مسکن وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار