حفظ صنعت هسته ای کشورمان از دستاوردهای مذاکرات هسته ای است

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: به رسمیت شناخته شدن غنی سازی در ایران و حفظ صنعت هسته ای کشورمان از دستاوردهای مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 است.
کد خبر: ۶۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 15 July 2015
به گزارش تابناک قم، محمد نهاوندیان در دیدار با آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در قم افزود: مطمئنا در این توافق کل صنعت هسته ای ما و غنی سازی حفظ و به رسمیت شناخته می شود. 

وی در ادامه گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم حل پرونده هسته ای در اولویت کار دولتمردان قرار گرفته به دلیل اینکه بهانه ای برای فشار و تصویر غلط از ایران در جهان شده بود. 

وی افزود: غیر از عوارض اقتصادی و مشقت زندگی مردم ، این تصویر در شان کشور و مردم ما نبود. 

نهاوندیان در ادامه گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان زحمات فراوانی کشیدند و درحال حاضر در مرحله ای قرار گرفتیم که بیانیه توافق صادر شده و این توافق ظرف سه یا چهار ماه اجرایی می شود. 

وی افزود: در این توافق ضمن اینکه موضوع همکاری بین المللی در تاسیسات فردو و آب سنگین اراک مطرح شده ، قدرتهای جهانی قبول کردند با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند ، از این رو ایران وارد بازار جهانی می شود و ما می توانیم اورانیوم غنی شده را به جهان بفروشیم. 

نهاوندیان گفت: در شرایط کنونی ایران از مورد سووال بودن و سوء ظن درآمده و شرایط آن عادی می شود. 

ادامه گفت وگوی نهاوندیان با آیت الله شبیری زنجانی و سخنان این مرجع تقلید بدون حضور خبرنگاران انجام شد. 

نهاوندیان پیش ازاین دیدار با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد و سپس با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت عصمت و طهارت (س) پرداخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار