در محله کلپا خانه هنرمندان ساخته می‌شود

شهردار همدان از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان در محله کلپا خبر داد و گفت: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۶۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 03 July 2018

شهردار همدان از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان در محله کلپا خبر داد و گفت: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.

به گزارش فارس، جلسه حفظ فضای سبز شهری و زیباسازی سطح شهر همدان با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، شهردار، معاون خدمات شهری و معاون شهرسازی، مدیران عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، حمل و نقل و ترافیک و عمران، مدیر اداره پیشگیری و رفع سد معبر، مدیران فنی مناطق چهارگانه و کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دفتر حوزه معاونت خدمات شهری تشکیل شد.

شهردار همدان در این جلسه با بیان اینکه در توسعه و مدیریت شهری واحد‌های زیرمجموعه شهرداری باید جزئیات شهر در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در بحث آموزش شهروندی نیز باید به طور ویژه اقدام شود.

عباس صوفی انبوه‌کاری درختان در سطح فضای سبز را یکی از سیاست‌های شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز دانست و گفت: یکی از طرح‌های توسعه فضای سبز شهری ایجاد کمربند سبز شهر همدان است که در آینده‌ای نزدیک قابل اجراست.

وی بیان کرد: برای داشتن شهری ایده‌آل با رعایت اصول زیباسازی در تمام فعالیت‌های شهرداری از جمله آسفالت معابر، رنگ آمیزی، کاشت گونه‌های گیاهی، تأسیسات و مبلمان شهری و نورپردازی، نقاشی دیواری، جداره سازی، المان‌ها و... باید اصول خلاقانه و نوآورانه زیباسازی اعمال و موجب آرامش بصری شهروندان شود.

شهردار همدان اصلاح و بهبود مبلمان شهری را یکی از عوامل مهم در رضایت‌مندی شهروندان برشمرد و افزود: این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از مشکلات بصری شهر به راحتی عبور نکنیم و هرجا در سطح شهر معایب و نواقصی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

وی از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان خبر داد و تصریح کرد: ساخت بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلو‌های سردرب خیابان بوعلی و میدان امام (ره) نیز در دستور کار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز یادآور شد: فضا‌های سبز در روحیه شهروندان بسیار تأثیرگذار است و نقش بسزایی در پاکیزگی هوای شهر دارند.

رضوان سلماسی خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخگویی به نیاز‌های روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ‌های شهری شده و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در شهر‌ها به وجود آورد.

وی ادامه داد: توسعه فضای شهر و انجام پروژه‌های عمرانی نباید باعث از بین رفتن درختان و فضای سبز شود و باید برای حفظ فضای سبز شهری تلاش کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با تأکید بر ارائه راهکار‌های مناسب برای حفظ زیبایی شهر و فضای سبز، اظهار کرد: از کارشناسان و مسوولان انتظار می‌رود با بررسی مسائل گوناگون سطح شهر و آنالیز مشکلات در جلسه‌های تخصصی با هدف بهبود و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

وحید علی‌ضمیر در ادامه گفت: یک دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ارائه شد تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد شود.

بابک آزاد سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به جمع‌آوری ۳ هکتار چمن و جایگزینی آن با گونه‌های کم آب‌بر، بیان کرد: توزیع ۲۰ هزار اصله نهال بین شهروندان و کاشت بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ اصله درخت در معابری که فاقد درختکاری بود طی سه ماه گذشته انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار