مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر:

50 درصد از تملک پروژه توسعه چهل اختران باقی مانده است

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: عملیات اجرایی احداث پروژه چهل اختران از سالها قبل آغاز شده و تاکنون حدود 50 درصد از تملک این پروژه باقی مانده است.
کد خبر: ۶۰۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲ 07 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، علیرضا خاکی با اشاره به وضعیت پروژه توسعه چهل اختران، اظهار کرد: بزرگ ترین مشکل این پروژه، بلاتکلیفی متولی آن است، پروژه چهل اختران ترکیبی از فضاهای عبادی، شهری و فرهنگی است، احداث فضای شهری این پروژه را شهرداری قم تقبل کرده و امسال برای اجرای آن اعتباری در بودجه شهرداری پیش بینی شده است و آمادگی برای اجرای این پروژه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: متولی تملک و اجرای پروژه‌هایی همچون شبستان و فضاهای فرهنگی در چهل اختران مشخص نیست، این بزرگترین مشکل پروژه توسعه چهل اختران است، تملک پراکنده یکی از اشتباهات در این پروژه بود، اگر تملک در پروژه توسعه چهل اختران به صورت متمرکز صورت می‌گرفت، امکان احداث بخش‌هایی این پروژه بود، حدود 50 درصد از تملک پروژه توسعه چهل اختران باقی مانده است.

خاکی افزود: شهرداری قم در سالجاری امکان ساخت پارکینگ پروژه توسعه چهل اختران را دارد، اما باید وضعیت شبستان این پروژه که به پارکینگ متصل می‌شود، تعیین تکلیف شود، اگر این دو پروژه با هم شروع نشوند، احداث پارکینگ به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به هزینه اجرای پروژه توسعه چهل اختران، اظهار کرد: شهرداری قم تاکنون جهت اجرا و توسعه پروژه چهل اختران 20 میلیارد تومان هزینه کرده است.

خاکی ادامه داد: برای احداث پارکینگ پروژه توسعه چهل اختران به تنهایی 24 میلیارد تومان نیاز داریم، ولی احداث صحن شهری، فضاهای اقامتی و فضاهای خدماتی، تجاری و فرهنگی پیرامون چهل اختران نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در زمینه طرح پروژه چهل اختران تملک خانه‌های واقع در این پروژه بود که به دلیل قدیمی بودن و تعدد وراث، تملکشان به طول انجامید، کل مساحت این پروژه عظیم 3.4 هکتار است که هزینه اجرای کل آن 200 میلیارد تومان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار