صادرات استان قم 11 درصد افزایش داشته است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: ارزش صادرات استان در سه ماهه نخست امسال با رشد 11 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته همراه بوده است.
کد خبر: ۵۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵ 10 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت قم، احمد ذاکری در گفت وگویی اظهار داشت: این افزایش ارزش صادرات درگروه های کالایی معدن و محصولات معدنی، شیمیایی، پتروشیمی و سلولزی، نساجی و صنایع دستی و کشاورزی بوده است.

وی گفت: تعداد کد تعرفه های صادراتی استان دراین دوره نسبت به سال پیش از 48 به 54 کد افزایش پیدا کرده و همچنین تعداد کشورهای هدف صادراتی از 19 کشور به 26 کشور رسیده است که از کشورهای هدف مهم صادراتی استان می توان به عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات، کره جنوبی، ازبکستان، اندونزی و هند اشاره کرد. 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم همچنین از صدور و تمدید 42 فقره کارت بازرگانی درسه ماه اول سال جاری خبر داد که افزایش هشت فقره ای، نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. 

ذاکری، با اشاره به روند توسعه صادرات قم درسه ماهه اول سال جاری از افزایش 170 درصدی صادرات استان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین و نیز افزایش 59.5 درصدی صادرات در خرداد 94 نسبت به اردیبهشت خبر داد. 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: با توجه به صادرات بیش از 47 میلیون دلاری استان در این دوره و نیز افزایش تنوع بازارهای هدف صادراتی می توان گفت قم در سال 94 شروع خوبی در زمینه صادرات داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار