بارش‌های سنگین در راه اردبیل

کد خبر: ۵۸۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 03 April 2018

هرچند این ناپایداری ها به خاطر برف ، سرما ، رگبار ، رعد و برق و سیلاب های مقطعی ممکن است با مشکلات و خساراتی باشند ولی با مقداری آمادگی می توان پیامدهای منفی آن را به پایین ترین حد ممکن رساند و از بارشها در تامین آب مورد نیاز کشورمان استفاده نمود.

پیش بینی ۱۴ تا ۱۸ فروردین : با نفوذ سردچال از سحرگاه چهارشنبه برف از بلندی های شرق استان اردبیل آغاز و همراه باد سرد شمال شرق با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به مرکز این استان گسترش می یابد. اوج ناپایداری ها از ظهر تا شب انتظار می رود ولی هوای سرد تا شنبه ماندگار می شود.

۱۸ تا ۲۹ فروردین : گستره وسیعی از ایران شامل شمال غرب ، غرب ، مرکز ، جنوب شرق ، شمال شرق و کرانه های جنوب خزر به شکل متناوب در این بازه بارش های چشمگیر دریافت خواهند نمود.

بارش ها اغلب رگباری و به شکل باران خواهند بود و در مقاطعی به خاطر هجوم هوای سرد عرض های بالاتر امکان بارش برف نیز هست. احتمال اینکه ساکنان تهران ، دست کم در نیمه شمالی آن از ۱۸ تا اواخر فروردین و به خصوص روزهای پنجشنبه تا دوشنبه پیش رو به شکل کم سابقه ای برف بهاری را تجربه نمایند زیاد است.

۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت : توده هوای سرد مهاجر جنب قطبی که از گستره های مختلف آبی رطوبت کافی دریافت می نماید از شمال غرب وارد ایران می شود و هوای بعضی نقاط و به خصوص اردبیل را زمستاتی می کند. برف متناوب ، کولاک ، سرما و یخبندان تا پایان هفته اول اردیبهشت بر اردبیل و قسمت وسیعی از این استان حاکم میشود.

درصورت عدم دگرگونی در الگوها نفوذ این توده هوای سرد که به خاطر پدیده بلاکینگ (بندال) دارای ماندگاری طولانیست می تواند این نقاط را باوضعیت جوی حاد روبرو نماید. هرگونه تغییرات با جزییات دقیقتر و بیشتر در زمان مناسب به آگاهی مخاطبان عزیز خواهد رسید.

خبرنگار: مسعود وسیله

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار