عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان:

تجارت به معنای واقعی دراصفهان انجام نمی‌شود

تابناک: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ، تجارت به معنای واقعی در اصفهان صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 06 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، زهرا اخوان نسب اظهار داشت: تجارت به آن معنا که در گذشته سرمایه داری با پول کلانی که در اختیار دارد از این نقطه به نقطه ای دیگر نقل مکان می کند و به صورت مداوم آن پول در چرخش و نقدینگی است در اصفهان وجود ندارد.

وی بیان داشت: با توجه به این تعریف و شرایط بحرانی اقتصادی موجود و تحریم‌ها ، تجارتی در اصفهان انجام نمی گیرد بلکه تنها واردات و صادرات کالا صورت می گیرد و تاجری نیز نداریم بلکه تنها می توان از آنها به عنوان فعالان اقتصادی نام برد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر ۲۵۰ خانم در حوزه های مختلف تولید، صنعت، خدمات، بازرگانی ، کشاورزی و واردات و صادرات در استان اصفهان فعالیت دارند و کارت بازرگانی در اختیار دارند.

وی اعلام کرد: از ۲۵۰ زن فعال اقتصادی ، ۱۵۰ نفر در حوزه صادرات و واردات فعالیت دارند.

اخوان نسب یادآور شد: بخشی از بانوان در حوزه های مختلف فعال هستند و در شمار فعالان اقتصادی محسوب می شوند اما عضو اتاق بازرگانی استان نیستند.

وی با بیان اینکه بازار جهان به دنبال جذب بازار ایران است چراکه بازار ایران یک بازار ۷۲ میلیون نفری است که برای بسیاری از تجار جاذبه دارد اما به دلیل تحریم‌ها کالای ایرانی با برند کشورهای دیگر به فروش می رسد، گفت: در حال حاضر زعفران ایران با برند کشورهای دیگر صادر می شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان اعلام کرد: هم اکنون به دلیل تحریم ها ، سودآوری کالاهایی که با برند دیگر کشورها صادر می شود در جیب همان کشورها می رود.

وی بیان داشت: در حال حاضر صنایع دستی، لوله، محصولات بهداشتی، پتروشیمی و کالاهای فولادی اصفهان، با مارک دیگر کشورها صادر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار