بارش در استان اردبیل 5.2 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از افزایش 5.2درصدی میزان بارندگی های این استان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 11 March 2018

 

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر سلیمان زاده گفت: میزان بارش از مهرماه تاکنون 173.6میلی متر برآورده شده که در مدت مشابه سال گذشته 165 میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: امسال میزان بارش فقط در چهار استان کشور از جمله اردبیل مثبت ارزیابی شده و امید است در روزهای آینده شاهد بارش فراوان در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به کاهش 30 تا 40 درصدی روان آب ها گفت: 2 میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی استان کاهش یافته است.

سلیمان زاده با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، گفت: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و هشت درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.

وی به احداث 48 سد در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: 13 هزار بهره ‌بردار از این شبکه ها استفاده می‌کنند و بزرگترین شبکه آبیاری نیز در دشت مغان با 81 هزار هکتار تحت پو شش فعال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به کاهش ذخیره آب سد یامچی اشاره کرد و گفت: ظرفیت این سد از 80 میلیون متر مکعب به 24 میلیون متر مکعب کاهش یافته که نشان از مصرف بی رویه آب است.

این سد آب آشامیدنی شهرهای اردبیل ، سرعین و هفت هزار هکتار از اراضی پایاب این سد را تامین می کند.

در استان اردبیل بیش از 10 شبکه و سد از جمله سد کلاسر،شبکه احمد بیگلو ،سد عمارت ،شبکه خداآفرین ، یامچی ، شبکه گیوی ، سد بفراجرد ، سد عنبران ، سینه سر و شبکه سبلان در دست اجراست که تکمیل آنها توسعه کشاورزی و افزایش منابع آبی را در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار