لزوم اقدام صاحبان انبارها و موسسات حمل و نقل ایلام به دریافت شناسه کار

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام بر لزوم اقدام صاحبان انبارها و موسسات حمل و نقل ایلام به دریافت شناسه کار تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 04 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، جمیل شوهانی در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه اظهار داشت: انبارها و موسسات حمل و نقل، موظف به شناسه‌دار کردن فعالیت‌های خود از اسفندماه  سال جاری هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و استاندارد مراجع تشخیص اصالت و کیفیت کالاها و نیز مجاز یا قاچاق بودن آنها است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اصناف باید نسبت به حقوق مصرف کنندگان خصوصا در بحث سلامت محور، بیشتر احساس مسئولیت نموده و از عرضه کالاهای بدون اصالت و شناسه معتبر به ویژه مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی خودداری کنند.

شوهانی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بمنظور جلوگیری ازتخلفات صنفی و رعایت حقوق مصرف کنندگان اقداماتی نظیر برگزاری گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های مربوطه را بصورت مستمر از واحد های صنفی انجام داده و زمینه لازم برای تامین کالاهای استاندارد مورد نیاز مردم در سطح استان را فراهم می‌کند.

وی علت ممنوعیت واردات برخی کالاها را فراوانی تولید و کیفیت مطلوب آنها ذکر کرد و گفت: دلیل دیگر حمایت از این ممنوعیت، تقویت تولیدات داخلی است که منتج به ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در پایان گریزی به آمار 11 ماهه پرونده‌های قاچاق استان در سال 96 زد و افزود: سه هزار و 160 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی بعمل آمده که 186 مورد از آنها در قالب گشت‌های مشترک بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار