پیش بینی برداشت 100 هزار تن گندم در دهلران

رئیس جهاد کشاورزی دهلران از پیش بینی برداشت 100 هزار تن محصول گندم از اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 28 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس احمدی اظهار کرد: 38 هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.


وی از آمادگی مراکز خرید و سیلوهای ذخیره گندم برای خرید گندم خبر داد و افزود: چهار مرکز ذخیره سازی و مراکز تعاون روستایی با ظرفیت 140 هزار تن آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان هستند.


رئیس جهاد کشاورزی دهلران بر ضرورت تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: 200 دستگاه کمباین کار برداشت گندم را بر عهده خواهند داشت.


احمدی همچنین با اشاره به چهار هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان گفت: با توجه به برداشت کلزا از اول فروردین سال 97 پیش بینی می شود از این سطح هشت هزار تن محصول برداشت شود.


وی با اشاره به 9 هزار بهره بردار حوزه کشاورزی در دهلران اضافه کرد: بین 30 تا 35 هزار نفر بصورت غیر مستقیم از کشاورزی امرار معاش می کنند که رفع مشکلات کشاورزان نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد.


رئیس جهاد کشاورزی دهلران وجود رودخانه های دویرج و میمه و سد کرخه را از مزایای این منطقه برای توسعه کشاورزی ذکر کرد و ادامه داد: دولت در این راستا سرمایه گذاری های کلانی در بخش کشاورزی انجام و در دست اقدام دارد که موجب رونق کشاورزی منطقه شده است.


احمدی اظهار کرد: این شهرستان با تولید سالانه 100 هزار تن گندم و تولید نیمی از محصولات کشاورزی بعنوان قطب کشاورزی استان ایلام مطرح است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار