توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

انجمن فیلم آذربایجان شرقی منحل شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اقدامی انجمن فیلم استان را به دلیل آنچه اختلافات اعضا عنوان شده، منحل کرد.
کد خبر: ۵۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 01 July 2015

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اقدامی انجمن فیلم استان را به دلیل آنچه اختلافات اعضا عنوان شده، منحل کرد.

به گزارش خبرنگار ما ، علی اکبر صفی پور با اعلام این خبر در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم در جلسه فوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با هیئت مدیره انجمن فیلم استان اتخاذ و دستور تحویل تمامی امکانات و تجهیزات مجموعه به این اداره کل طی نامه ای صادر شده است.

وی با خودداری از هرگونه اظهار نظر در این زمینه و با استناد به ماده ۱۴ اساسنامه انجمن فیلم استان، اصلی ترین دلیل انحلال آن را «بروز اختلافاتی بین اعضای هیئت مدیره و اعضای انجمن» عنوان و تصریح کرد: با برگزاری نشست خبری و جلسه ای رسمی با خبرنگاران دلایل این انحلال بدون مقدمه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، انجمن فیلم آذربایجان شرقی که از سال ۸۱ تشکیل شده و در سال ۸۴ با تصویب اساسنامه، فعالیت رسمی خود را به عنوان یک سازمان مردم نهاد فرهنگی ثبت و ادامه داده، ۸۴۰ نفر عضو اسمی و ۲۵۰ نفرد عضو ثابت دارد و انحلال آن تنها سه ماه پس از معرفی مدیر عامل جدید، علاوه بر بازتاب گسترده در بین اهالی فرهنگ و هنر، موجب اعتراض فعالان فیلم استان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار