لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب

عضو شورای شهر تهران‌ به وظایف مدیریت شهری درباره‌ آب اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نماینده مردم با همکاری شهرداری باید زمینه‌ فرهنگ‌سازی برای مصرف‌ بهینه‌ آب را فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۵۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 25 January 2018

به گزارش تابناک : زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران‌ ؛ درباره آب و اهمیت این مایه حیاتی‌ اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران کشور نیمه خشک‌ و خشکی است، باید سیاست‌های ملی و محلی به گونه‌ای باشد که کمترین‌ مصرف آب و بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشیم.

وی به وظیفه‌ مدیریت شهری در این باره‌ اشاره کرد و گفت: باید گونه‌های مختلف فضای سبز به گونه‌ای کاشته شوند که با شرایط اقلیمی‌ سازگار‌ باشند و همچنین آب کمتری مصرف کنند.

صدراعظم‌ نوری‌ با اشاره به اینکه‌ در حدود 20 سال گذشته 100 درصد آبیاری‌ از طریق آب شرب بوده است، گفت: امروزه‌ بیش از 95 درصد آبیاری‌ به صورت آبِ خام است.

عضو شورای شهر تهران‌ با اشاره به اینکه‌ سازمان بوستان‌ها و فضاهای‌ سبز‌ شهرداری به عنوان متولی‌ این کار با سازمان‌ آب هماهنگ است، گفت: تقریباً همه چاه‌‌ها با مجوز و دارای شناسنامه هستند و برداشت از این چاه‌ها با هماهنگی سازمان آب منطقه‌ صورت می‌گیرد.

وی همچنین افزود: ما به عنوان نماینده مردم با همکاری شهرداری باید زمینه‌ فرهنگ‌سازی برای مصرف‌ بهینه‌ آب را فراهم کنیم.

صدراعظم‌ نوری با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد‌ منابع آب در صنعت کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: باید‌ زراعت‌ به گونه‌ای باشد که کمترین‌ میزان آب مصرف شود.

عضو شورای شهر تهران‌ با اشاره به اینکه جنگ قرن بعدی‌ بر سر آب است، گفت: بسیاری از کشورهایی‌ که مشکل کم آبی هم ندارند در مصرف آب و نوع کاشت دقت عمل بالایی دارند، در این کشورها تنها محصولاتی کشت می‌شود که نیاز به آب کمی دارند و مابقی‌ محصولات از کشورهای دیگر وارد می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در این امر‌ اقدامات مؤثری انجام داده است.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار