اصول مدیریتی در قرآن کریم

گنجعلی با بیان اینکه دانشجوی پیرو خط امام باید اصول الهی و اخلاقی را بشناسد و به آن پایبند باشد خاطرنشان کرد: باید جاذبه‌ها بر دافعه‌ها غلبه کند و در این راستا داشتن تلاش و برنامه‌ریزی امری ضروری است.
کد خبر: ۵۱۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 October 2017
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) گفت: قرآن بشریت را تغذیه می‌کند، هرکس در هر جایگاهی از ایمان، به قرآن نیاز دارد و احساس نیاز به قرآن نشانگر معرفت بالای هر فرد است.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالحسین(ع)امروز ۴ آبان ماه در نشست تشکیلاتی اعضاء شورای پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی اظهار کرد: هیچ دولت و ارگانی اجازه دخالت در حکومت اسلامی را ندارد.

وی افزود: سیاست‌های امام در برابر آمریکا مشخص و ثابت بود بطوریکه تا آخر عمر بر همان سیاست ثابت و استوار بودند که ایشان آمریکا را دشمن شماره یک مسلمانان می‌دانستند و از نظر ایشان رئیس جمهور آمریکا منفورترین آدم در جامعه بشری بود.

گنجعلی با بیان اینکه دانشجوی پیرو خط امام باید اصول الهی و اخلاقی را بشناسد و به آن پایبند باشد خاطرنشان کرد: باید جاذبه‌ها بر دافعه‌ها غلبه کند و در این راستا داشتن تلاش و برنامه‌ریزی امری ضروری است.

گنجعلی با بیان اینکه قرآن کتاب قانون هدایت انسان‌هاست خاطر نشان کرد: قرآن بشریت را تغذیه می‌کند، هرکس در هر جایگاهی از ایمان،به قرآن نیاز دارد و احساس نیاز به قرآن نشانگر معرفت بالای هر فرد است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اصول مدیریتی در قرآن گفت: در آیه‌ی ۱۵۹سوره‌ی مبارکه آل عمران ۶ اصل مدیریتی معرفی شده است، اصل اول نرم خویی که در آن پیامبر(ص) را به نرم خویی در راه دعوت به حق سفارش کرده است.

وی اصل دوم را بخشش عنوان کرد و ادامه داد: اصل بعدی استغفار است برای کسانی که در اصل دوم بخشیده شده‌اند.

وی در این باره به داستان مالک اشتر اشاره کرد و یادآور شد: مالک اشتر سردار سپاه امام علی(ع) هنگام عبور از مکانی مورد آزار چند جوان قرار می‌گیرد اما چیزی نمی‌گوید و به راه خود ادامه می‌دهد که پس از آن که جوان او را می شناسد با وحشت و ترس از تنبیه به مسجد رفته و طلب بخشش می‌کند در صورتی که مالک اشتر به او می‌گوید «والله که به مسجد نیامده‌ام جز برای طلب مغفرت برای شما».

گنجعلی با بیان اینکه اصل چهارم، اصل مشورت است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در کارها مشورت می‌کردند همانند جنگ احد که با جوانان مشورت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: اصل بعدی تصمیم گیری و اصل ششم، توکل بر خدا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار