دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در میان 5 دانشگاه برتر کشور

کد خبر: ۵۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 04 October 2017
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جزء 5 دانشگاه برتر کشور در نظام مراقبت و گزارش‌دهی عوارض پس از واکسن شناخته شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ ابراهیم نعیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه ثبت و گزارش‌دهی عوارض پس از واکسن، با توجه به تحلیل های انجام شده در سطح وزارت متبوع و ارسال پس خوراند در میان 5 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال 1395، یک هزار و 286 مورد عوارض پس از واکسن از مراکز تلقیح واکسن در پورتال مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گزارش و ثبت شد، که بیانگر میزان ثبت 83 مورد در یک هزار کودک زیر یک سال است.

نعیمی با بیان اینکه هیچ واکسنی کاملا ایمن نیست و ممکن است پس از ایمن سازی، منجر به بروز عارضه شود، یادآور شد: واکسن‌هایی که در برنامه ایمن سازی کشوری استفاده می‌شود، بسیار موثر و ایمن هستند.

وی ادامه داد: هر پیامد ایمن‌سازی (AEFI) عارضه‌ای است که پس از ایمن‌سازی بروز کرده و عقیده فرد، خانواده و یا کارکنان بهداشتی بر آن است که علت آن ایمن‌سازی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار داشت: عوارض گزارش شده، ممکن است واقعی باشد(مثلا در نتیجه استفاده از واکسن) یا در طی مراحل ایمن‌سازی به وجود آمده باشد و یا در اثر پیامد همزمان ایجاد شده، که مربوط به واکسن یا مراحل ایمن‌سازی نبوده ولی با ایمن سازی همراه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار