پیگیری طرح « عقیم سازی مگس مدیترانه ای» در استان یزد

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد گفت: با توجه به فعالیت های تحقیقاتی بایستی طرح « عقیم سازی مگس مدیترانه ای» در استان یزد پیگیری شود.
کد خبر: ۴۷۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 05 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمد صادق طهماسبی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد  در بازدید از مرکز آموزش ملی کشاورزی و منابع طبیعی یزد گفت: امروز کارهای تحقیقاتی بایستی در بخش های مختلف انجام شود تا به بهترین نحو از آزمایش ها پاسخ دریافت کنیم و مشکلات را حل کنیم.

 

وی افزود: در زمینه آفات نیز همکاری بخش های مختلف تحقیقاتی لازم است تا از این طریق آمزش و اطلاع رسانی صحیح انجام شود.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد تصریح کرد: آفت مگس مدیترانه ای و آفت آن به گونه های گیاهی نیازمند آموزش لازم و اطلاعات صحیح است تا بتوان با آن مقابله کرد و تهدید زیستی را از بین برد.

 

طهماسبی ادامه داد: مگس مدیترانه ای به نحوی عمل می کند که تاکنون بیش از 300 گونه گیاهی میزبان آن بوده است و اگر پیشگیری و آموزش لازم انجام نشود با مشکلات متعددی همراه خواهد شد.

 

وی گفت: در بخش پدافند غیر عامل نیز در جهت آموزش ها و اقدامات لازم همکاری های متعددی انجام شده است که بایستی از ظرفیت های دیگر نیز استفاده شود.

 

لازم به ذکر است در پایان این بازدید نیز طرح پژوهشی « عقیم سازی آفت مگس مدیترانه ای» با توجه به ظرفیت های استان پیگیری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار