جشنواره شتر در شهرستان خوسف برگزار می‌شود/ راه‌اندازی کشتارگاه نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف با بیان اینکه سال آینده خراسان‌جنوبی میزبان سومین کنگره ملی شتر است که در کنار این برنامه جشنواره شتر در خوسف برگزار می‌شود گفت: احداث کشتارگاه یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان بوده که نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۴۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 18 July 2017
رضا محمودی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود احداث کشتارگاه می‌توان از مریضی‌های مختلف مانند تب کریمه کنگو و غیره جلوگیری کرد اظهار داشت: در شهرستان خوسف  نه کشتارگاه  و نه شرایط مناسب بهداشتی داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: در مدت سه ماهه نخست امسال 2 هزار و 500 نفر را در بخش‌های مختلف  آموزش دادیم که در این راستا راه‌های کم کردن خطر برای مردم  به ویژه قصاب‌ها در روستاها شناسایی شدند و در حال حاضر در کشتارگاه اقدامات خوبی در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه احداث کشتارگاه نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است افزود: پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم کشتارگاه شترمرغ را برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی در شهرستان خوسف احداث کنیم که اگر این کار اقدام و انجام شود همه کشتار شترمرغ‌های خراسان جنوبی دراین شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شتر سرمایه‌ای سرگردان در استان خراسان جنوبی است اظهار داشت: باید به سمتی برویم که نه تنها از گوشت شتر استفاده کنیم بلکه از شیر و دیگر محصولات این حیوان به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: سومین کنگره ملی شتر که تلاش می‌شود به کنگره بین المللی تبدیل شود سال آینده در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که امتیاز آن برای استان اخذ شده و در کنار آن یک جشنواره  شتر به میزبانی شهرستان خوسف برگزار می‌شود  که کمک بزرگی به معرفی این شهرستان است. 

محمودی افزود: در خوسف 8 هزار نفر جمعیت شتر داریم که بیشتر پرورش سنتی است و باید به سمت پرورش صنعتی پیش رویم و اگر بتوانیم شترهای خود را از استان سیستان و بلوچستان وارد کنیم بهتر است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 373 قطعه شترمرغ از شهرستان خوسف به دیگر استان‌ها صادر و در مدت سه ماه امسال 442 قطعه شترمرغ به دیگر استان‌ها مانند قزوین و اصفهان صادر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار