هنرمندان چهارمحال و بختیاری کمبود آب را به تصویر می کشند

تابناک چهارمحال وبختیاری- هنرمندان تجسمی چهارمحال و بختیاری در قالب نخستین جشنواره استانی کمبود آب، بحران خشکسالی و راه های صرفه جویی در مصرف آب را به تصویر می کشند.
کد خبر: ۴۵۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 02 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و تبیین شرایط بحرانی منابع آب زیرزمینی این شهرستان و سایر نقاط استان نخستین بار در قالب هنرهای تجسمی برگزار می شود.
رحمت الله یوسف زاده ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند بدون محدودیت سنی آثار خود را در قالب نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی تا تاریخ 30 مردادماه به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن ارسال کنند.
وی آیین اختتامیه جشنواره را 29 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: به 10 هنرمندی که آثار آنها از سوی هیات داوری انتخاب شود، جوایزی اهدا خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن، فرهنگسازی را از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران کم آبی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می شود با برگزاری جشنواره های مختلف و یاری گرفتن از هنرمندان بتوان در راستای فرهنگسازی مصرف بهینه آب در جامعه گام های بیشتری برداشت.
9 سال متوالی است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را برجای گذاشته است.
خشکیدگی 70 هزار هکتار از جنگل ها و 200 هزار هکتار از مراتع این استان، ممنوعه شدن هشت دشت از 11 دشت استان و افت شدید سفره های آب زیرزمینی، فرونشست زمین و کاهش شدید سطح ایستابی در دشتها، خشک شدن 58 درصد از آب چشمه ها، قنات ها و چاه ها، شکل گیری چشمه های گرد وخاک و گسترش پدیده بیابانزایی بخشی از تبعات خشکسالی در این استان است که هرسال عمیق تر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار