شناسایی 33 واحد صنعتی آلاینده در استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی 33 واحد صنعتی آلاینده در سطح این استان طی سال 1393 خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 07 June 2015

به گزارش ایرنا، سیدرضا موسوی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: براساس تبصره یک ماده 38 قانون امور مالیاتی، واحد های آلاینده که استانداردها و ضوابط حفاظت محیط زیست را رعایت نمی کنند با اعلام این سازمان مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

وی افزود: در ارتباط با سیاست های اصل 44، سازمان محیط زیست مسوولیت سنجش آلایندگی را برون سپاری کرده و در استان اردبیل نیز چهار آزمایشگاه معتمد که نام آنها در پایگاه مجازی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد، این وظیفه را برعهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: براین اساس محیط زیست فهرستی تهیه و در اختیار امور مالیاتی قرار داده ولی امور مالیاتی این فهرست را نپذیرفته و خواستار تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ابلاغ آن از طریق سازمان امور مالیاتی کشور است.

او با بیان اینکه با تدابیر مورد نظر امیدواریم واحدهای آلاینده استان در سال جاری به 25 مورد برسد، اضافه کرد: تمایل داریم همه واحدها از این فهرست خارج شوند اما خود صاحبان صنایع نیز باید در این راه گام بردارند اما برخی از آنها از مسایل حقوقی و قانونی اطلاعی ندارند.

موسوی همچنین عنوان کرد: تلاش داریم تا واحدهای تولیدی و صنعتی استان از حالت آلایندگی خارج شود و در این راستا به جای پرداخت یک درصد از مالیات فروش، هزینه ای کمتر از آن را برای سبز کردن واحد تولیدی هزینه کنند.

استاندار اردبیل هم در این جلسه با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی در توسعه پایدار باید به مسایل زیست محیطی توجه کنند، اظهار کرد:نباید راه اشتباه برویم در غیر این صورت در آینده به سرنوشت دیگر شهرها مانند اصفهان و تهران دچار می شویم.

مجید خدابخش در ادامه خواستار نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان در چارچوب قانون شد.

او گفت: با توجه به اینکه تمام مراحل نظارتی در داخل استان صورت می گیرد، طی مکاتبه ای با سازمان حفاظت محیط زیست درخواستی مبنی بر تفویض اختیار اعلام فهرست واحدهای آلاینده به اداره کل را ارایه می کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار