حوزه نشر نوشهر نیازمند رعایت استانداردها است

به گزارش تابناک جمعه‎شب در جلسه ای از خانم «فرزانه باقری» مدیر انتشارات عدن که در بیست‎وهشتمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب، به‎عنوان ناشر نمونه استانی برگزیده شد،با حضور بابک شمس‎ناتری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 06 June 2015

شمس‎ناتری در این جلسه با بیان اینکه حوزه نشر در نوشهر نوپا است و روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: حوزه نشر نیازمند رعایت استانداردها و برداشتن قدم‌های هدفمند است تا به دورنمای آنچه که مدنظر است برسیم.  وی ضمن مثبت ارزیابی کردن انتشارات حوزه کتاب از سوی انتشارات عدن، افزود: آنچه که موجب نمونه شدن یک انتشارات می‌شود، رعایت کیفیت در چاپ کتاب، طراحی جلد و درنظر گرفتن استانداردهای لازم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی برای نمونه شدن اهالی فرهنگ و هنر آن در سطح کشوری دارد و هر اندازه که حوزه نشر قوی باشد اما باز هم آموزش می‌تواند در بهتر شدن کار تأثیرگذار باشد.

این مسئول ضمن تاکید بر حفظ تعامل و هم‌گرایی، تصریح کرد: هر اندازه این هم‌دلی بیشتر باشد، منجر به نتایج خوب و دستاوردهای فرااستانی می‌شود.

شمش‌ناتری از مسئولان خواست تا در زمینه چاپ کتب حمایت‌های لازم را از ناشران داشته باشند و گفت: در این سال که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به‌نام «دولت و ملت ؛ همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده و همچنین در دولتی که شعارش تدبیر و امید است، در حوزه نشر و امیدآفرینی در جامعه در تولید محتوا کمک کنیم.

در ادامه فرزانه باقری مدیر انتشارات عدن نیز با اشاره به اینکه از سال 90 کار انتشارات را آغاز کرده است، اظهار کرد: تاکنون موفق به چاپ 35 جلد کتاب در زمینه‌های شعر، ادبیات، مسائل اجتماعی و کودکان شده‌ام . همشهریان ما باید به انتشارات شهرستان خود اعتماد کنند و برای چاپ کتاب‌های خود به سایر شهرها مراجعه نکنند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه نشر در شهرستان‌ها را نبود توزیع‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: نویسندگان کتاب‌ها دوست دارند بعد از چاپ کتاب کسی باشد که کتاب آنان را به خوبی توزیع کند، در حالی که در نوشهر این‌گونه نیست.

باقری از تلاش‌های «صدرا فداکار» طراح جلد کتاب،«کامبیز محمدیان» ویراستار و صفحه‌آرای کتاب‌های خود، همچنین «سیدمحمد حسینی» کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار