۱.۸ میلیارد مترمکعب آب از منابع زیرزمینی استان قزوین برداشت می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: براساس آمارها در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب از منابع آبی زیرزمینی برداشت می‌شود که نیازمند بازنگری است چرا که خطرات جبران‌ناپذیری در پی دارد.
کد خبر: ۴۳۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 29 May 2017
حمید پویا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به برخی اقدامات انسانی و غیرانسانی در سطح کشور شاهد فرونشست زمین در بیش از 300 دشت کشور هستیم.

وی بیان کرد: برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی، حرکت پوسته زمین و خروج گذاره از جمله عواملی بوده که سبب فرونشست زمین می‌شوند که متاسفانه در استان قزوین نیز شاهد این اتفاق هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: روستای عصمت‌‌آباد و زلیخای در استان قزوین از جمله مناطقی بوده که زمین نشست کرده که نیازمند اقدامات جدی است.

پویا با بیان این مطلب که حجم برداشت از آب‌های زیرزمینی در استان قزوین در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: براساس آمارها در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب از منابع آبی زیرزمینی برداشت می‌شود که نیازمند بازنگری است چراکه خطرات جبران‌ناپذیری در پی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات جدی مسئولان و همکاری کشاورزان تاکنون 77 سانتی‌متر از افت منابع آبی زیرزمینی جلوگیری شد که انسداد چاه‌های غیرمجاز در این مهم نقش بسزایی داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین عنوان کرد: براساس آمارها تاکنون 1600 چاه غیرمجاز در استان قزوین مسدود شده که این روند همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار