مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خبر داد:

اجرای اقدامات ویژه در ناوگان اتوبوسرانی به منظور افزایش ایمنی شهری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از اجرای اقدامات ویژه در ناوگان اتوبوسرانی به منظور افزایش ایمنی شهری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر نیشابوری با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی شهری بیان کرد: یکی از این اقدامات کاهش تصادفات اتوبوسرانان است که با راهکارهای مختلف به این موفقیت نائل شدیم.
وی افزود: در این راستا تصادفات اتوبوسرانان مشهدی کاهش 19 درصدی در سال گذشته را نشان می‌هد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: برای این مهم اقداماتی از جمله برگزاری دوره آموزشی مسائل فنی ناوگان، قوانین راهنمایی و رانندگی، روانشناسی به میزان 190 هزار ساعت در سال گذشته برگزار شد.
نیشابوری تصریح کرد: همچنین تشویق مستمر اتوبوسرانان فاقد تصادف به صورت فصلی و سالانه، افزایش نظارت بر عملکرد اتوبوسرانان به صورت مشاهده مستقیم و غیرمستقیم و برگزاری دوره‌های بازیابی روحی و روان درمانی برای اتوبوسرانان دارای تصادف خاص نیز توسط سازمان انجام شده است.
وی از ارائه خدمات ویژه به معلولان و توانیابان خبر داد و گفت: در این راستا قرارداد نصب تجهیزات تسهیل‌گر در سوار و پیاده شدن معلولان برای 20 دستگاه اتوبوس از ناوگان موجود منعقد شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در اقدامی دیگر گذرگاه‌های ویژه برای عبور افرادی عادی و ویلچر در مسیر ویژه اتوبوس BRT نصب شده است.
به گفته نیشابوری مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و تجهیز به رمپ ویژه ویلچر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و همکاری با سازمان بهزیستی جهت ارائه خدمات ویژه به توانیابان از دیگر اقدامات است.
وی از مناسب‌سازی 32 دستگاه از ناوگان اتوبوس جهت سرویس مدارس خبر داد و گفت: این اقدام با نصب تابلوی ایست و سایر علائم هشداردهنده در اطراف اتوبوس، طراحی خاص بدنه ویژه سرویس مدارس، مناسب‌سازی صندلی به لحاظ ایمنی و راحتی ویژه دانش‌آموزان، نصب کمربند ایمنی برای کلیه صندلی‌ها و... انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار