تولید گاز از پالایشگاه دوم پارس جنوبی به ۶۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت

رئیس بهره‌‌برداری پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: پالایشگاه دوم این مجتمع شامل فازهای دوم و سوم پارس جنوبی تولید خود را ۵۰ میلیون متر مکعب با تلاش متخصصان تا ۶۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داد.
کد خبر: ۴۰۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 03 April 2017
محمد سعیدیان صبح امروز در جمع کارکنان پالایشگاه دوم پارس جنوبی با بیان اینکه افزایش تولید با توان متخصصان داخلی از سیاست‌های مجتمع گازی پارس جنوبی است اظهار داشت:  توانمندی متخصصان این پالایشگاه به گونه‌ای که تمامی طراحی، ساخت، تولید و نگه‌داری بر عهده دارند و این در حالی است که توجه به افزایش توانمندی با ارائه آموزش‌ها در دستور کار است.

وی امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست و با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تمام توان  خود را برای تحقق اهداف تبیین شده بکار می‌گیریم که این مهم با مشارکت کارکنان و متخصصان پالایشگاه محقق می‌شود.

رئیس بهره‌‌برداری پالایشگاه دوم  مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه سال گذشته سال با موفقیتی برای کارکنان پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی بود خاطر نشان کرد: این پالایشگاه که با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مکعب طراحی شده و با افزایش تولیدی که تا 60 میلیون متر مکعب در روز با توان متخصصان ایجاد شد، نیاز گاز در شرایط سرد  تامین و این سال  با موفقیت پشت سر  گذاشته شد.

سعیدیان با بیان اینکه کاهش فلرینگ در پالایشگاه دوم یکی دیگر از موفقیت‌ها بود گفت: فلرینگ نرمال پالایشگاه از 2.6 میلیون متر مکعب در هفته مطابق تعهد به کمتر از 2.45 میلیون متر مکعب در هفته رسید، که این مهم نشان از تلاش خستگی ناپذیر کارکنان و متخصصان پالایشگاه دوم دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای موفقیت آمیز پروژه FGR ، فلرینگ نرمال پالایشگاه به صفر  می‌رسد از اجرای طرح‌های زیست محیطی در این پالایشگاه خبرداد و گفت:  طرح توسعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ارتقاء واحد پساب  از طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس است که ان‌شالله با اجرای آن، شرایط پالایشگاه منطبق با شرایط مطلوب زیست محیطی آب‌های پساب می‌شود.

رئیس بهره‌‌برداری پالایشگاه دوم  مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به خطوط لوله‌های دریایی در سمت سکو به پالایشگاه دوم اظهار کرد: به سبب رسوب گذاری سطح مقطع لوله کاهش داشته است و امیدواریم  امسال با همکاری شرکت نفت و گاز پارس و با برنامه‌ریزی لازم برای رفع این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار