آغاز طرح ساماندهی بازارسنتی نهاوند

به گفته شهردار نهاوند طرح ساماندهی فاز اول بازار سنتی نهاوند به اجرا در آمد.
کد خبر: ۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 24 May 2015
شهردار نهاوند از اجرای طرح ساماندهی فاز اول بازار سنتی نهاوند خبر داد.

به گزارش ایسنا، "شاهین فرجی‌فر" اظهار کرد: در جلسات متعدد شهرداری با فرمانداری، میراث فرهنگی و کسبه بازار مقرر شد با تامین اعتبار مشترک عملیات اجرایی ساماندهی بازار سنتی از ابتدای خرداد ماه آغاز شود.

وی افزود: اعتبار اولیه این طرح ۲ میلیارد ریال بوده و ساماندهی بازار شامل کف‌سازی، جداره‌سازی و بازسازی سقف بازار است.

وی هدف از اجرای این طرح را رونق اقتصادی بیان کرد و افزود: بازار سنتی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بوده و دارای قدمت طولانی و تاریخ بلندی است که نقش موثر و ارزنده‌ای در تاریخ و فرهنگ مردم نهاوند داشته است.

وی با اشاره به اینکه بازاریان نهاوند نیز باید در اجرای طرح ساماندهی بازار نهاوند حضور و مشارکت داشته باشند، گفت: در طرح ساماندهی بازار نهاوند باید به مسائل فرهنگی، تاریخی، اسلامی و عرف مردم نهاوند نیز توجه شود.

وی همچنین گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر نهاوند به مناسبت اعیاد شعبانیه به مدت یک ماه اقدام به ارائه تخفیفات عوارض ۳۰ تا ۸۰ درصدی کرده است.

نخاله‌های ساختمانی در شهر جمع‌آوری می‌شود

شهردار نهاوند از اجرای عملیات جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر به صورت روزانه خبر داد و گفت: در راستای اجرای عملیات مذکور که از سوی حوزه خدمات شهری شهرداری با هدف فراهم آوردن زمینه‌های آسایش و رفاه شهروندی صورت می‌گیرد، زمین‌های خالی تسطیح و پاک‌سازی می‌شوند.

وی افزود: رهاسازی زباله و نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های خالی عامل گسترش مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

وی با اشاره به گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی و همچنین تخریب و مرمت ساختمان‌ها گفت: عوامل عنوان شده میزان نخاله‌های ساختمانی را افزایش می‌دهند که این امر نیز زمینه‌ساز بروز معضلات متعددی از جمله آلودگی‌های زیست‌محیطی، بدمنظرگی، فضای شهر و نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی همچنین به جمع‌آوری خاک، نخاله و مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: این عملیات با بهره‌گیری از امکانات موجود خدمات شهری شامل لودر، گریدر، باب‌کت، کامیون و استفاده از نیروهای خدماتی اجرایی شد.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگ شهرنشینی در راستای همکاری شهروندان در رابطه با حفظ و نگهداری محیط‌زیست و پاکیزه نگهداشتن محل زندگی می‌تواند از به وجود آمدن این گونه مشکلات کاسته و در حد امکان جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار