ترافیک شهری از معضلات اساسی پارس‌آباد مغان

فرماندار پارس آباد مغان با بیان این که ترافیک خیابان های پرتردد از مشکلات اساسی شهر پارس آباد است گفت: با برنامه ریزی مدون و استفاده از توان کارشناسان و همکاری شهروندان این معضل باید برطرف شود.
کد خبر: ۳۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 23 May 2015
به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی در جلسه شورای ترافیک پارس آباد با تاکید بر لزوم برنامه محور و کارشناسی بودن تصمیمات شورای ترافیک نسبت به مطالعه دقیق و تهیه طرح جامع ترافیکی شهرستان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح پیش بینی راه توسعه شهرستان برای 20 سال آینده در حوزه ترافیکی تهیه و تدوین می شود تا علاوه بر کمک به رشد و توسعه هر چه بیشتر شهرستان از پراکنده کاری و تصمیمات لحظه ای پرهیز شود.

احمدی بیان کرد: بررسی تمام مسائل و تصمیمات شهرستانی مربوط به حمل و نقل و ترافیک حوزه شهرستان در صلاحیت شورای ترافیک بوده و این شورا می تواند با نگاه کارشناسی و عملی نقش تاثیرگذاری در این حوزه داشته باشد و اعضای شورای ترافیک شهرستان باید با احساس مسوولیت و نگاه تیزبینانه در این زمینه راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در این حوزه ارائه دهند.

وی گفت: نیاز است مسوولان مربوطه از هر گونه اقدام خارج از رویه شورای ترافیک در زمینه حمل و نقل و ترافیک خودداری کنند چرا که این امر منجر به ناهماهنگی در برنامه ها و بی نظمی شده و برنامه های مدون را با مشکلاتی مواجه می کند.

به گفته او ، یک طرفه کردن خیابان ها و حتی مسیر گشایی های جدید در این شهر دردی از معضل ترافیک این شهر را در بلند مدت درمان نخواهد کرد.

احمدی گفت: فرهنگ سازی ، اعمال قانون ، مناسب سازی خیابان ها و معابر عمومی ، رعایت حق تقدم ، جانمایی مناسب و اصولی مراکز خدماتی ، درمانی و تجاری ، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند به روان سازی بار ترافیکی کمک کند.

پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار