هشدار درخصوص شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در سیستان وبلوچستان

کد خبر: ۳۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴ 22 February 2017
مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان های همجوار خطر انتشار این بیماری در استان وجود دارد.

مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: متاسفانه در برخی استان های همجوار بیماری مسری آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده شده است.

وی افزود: با توجه به خطرات و مسری بودن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیاز است که اقدامات قرنطینه ای و محدودیت تردد در استان اعمال شود.

وی ادامه داد: ممکن است تردد غیر مجاز کامیون های حامل طیور زنده در مسیرهای متعددی که به سیستان و بلوچستان منتهی می شود باعث انتقال آلودگی به استان شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: از هم استانی های گرامی خواهشمندیم تا از خرید مرغ زنده خودداری و تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی به صورت بسته بندی مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: همچنین در صورت مشاهده هرگونه تلفات در جمعیت طیور خانگی موارد را به نزدیک ترین اداره  دامپزشکی یا شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است و پیشگیری از وقوع این بیماری مستلزم رعایت دقیق موارد و نکات امنیت زیستی است که در صورت عدم رعایت آن خسارت جبران ناپذیری وارد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار