تهران میزبان بزرگترین تورنمنت آبی جهان / واترپلو جهانی می شود

تابناک تهران - فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای تداوم حرکت رو به جلوی خود، درخواست میزبانی مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) را به فینا داد. یک تورنمنت معتبر جهانی که با توجه به میزبانی قابل توجه ایران در جام باشگاه های آسیا، فینا با درخواست ایران برای برگزاری مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) موافقت کند و میزبانی این رویداد بزرگ را به کشورمان بدهد و باعث شود بعد از حدود 4 دهه، مسابقه ای بزرگ در حوزه آبی به میزبانی ایران انجام شود.
کد خبر: ۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 17 May 2015
واترپلوی ایران دوران تازه ای را آغاز کرده. دورانی که بعد از روی کار آمدن محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که فردی از بدنه واترپلو محسوب می شد، آغاز شده است. 

واترپلو اگرچه با تنگ نظری کمیته ملی المپیک از حضور در بازی های آسیایی اینچئون بازماند، اما با برگزاری رقابت های جام باشگاه های آسیا و البته موفقیت در رقابت های بازی های ساحلی آسیایی در پوکت توانست تا حدی این خلا را ترمیم کند.

در همین راستا فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای تداوم حرکت رو به جلوی خود، درخواست میزبانی مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) را به فینا داد. یک تورنمنت معتبر جهانی که با توجه به میزبانی قابل توجه ایران در جام باشگاه های آسیا، فینا با درخواست ایران برای برگزاری مسابقات جهانی توسعه واترپلو( فیناترافی) موافقت کند و میزبانی این رویداد بزرگ را به کشورمان بدهد و باعث شود بعد از حدود 4 دهه، مسابقه ای بزرگ در حوزه آبی به میزبانی ایران  انجام شود. با برنامه ریزی های صورت گرفته، پنجمین دوره این مسابقات خردادماه امسال و از تاریخ سوم تا هشتم در استخر 9 دی ورزشگاه شیرودی تهران با 10 تیم و در دو گروه 5 تیمی به انجام  خواهد شد تا تهران میزبان یک تورنمنت بزرگ و معتبر ورزشی باشد.

ابتدا قرار بر این بود با حضور 12 تیم برگزار شود اما با کناره گیری دو تیم اکوادور و ترینیداد و توباگو با ارسال نامه به فینا و با بهانه‌های غیرورزشی کناره‌گیری خود را از این رقابت‌ها اعلام کردند که این موضوع نیز با اعتراض فدراسیون جهانی مواجه شد.

اهمیت این دیدار ها به حدی است که بهرام رادان سوپر استار سینمای ایران در دیدار با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا قول همکاری برای پوشش تصویری فینا ترافی را برای تهیه فیلم بلند مسابقات برای کشورهای شرکت کننده را داده است.

فدراسیون شنا بعداز قبول میزبانی فیناترافی بدش نمی آید کار فرهنگی هم انجام دهد. بنابراین از پیشنهاد دفتر حفاظت محیط زیست راه اندازی شده در وزارت ورزش برای حمایت فوک دریای خزر هم استقبال کرد.

محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا دراین باره می گوید:«بدمان نمی آمد در مسابقات فیناترافی کار فرهنگی هم انجام دهیم. بنابراین از پیشنهاد حک عکس فوک دریای خزر روی لباس تیم ملی استقبال کردیم. هرچند زمان کم داریم  و همین مساله کار را سخت تر می کند. فعلا عکس فوک دریای خزر روی لباس تیم ملی در مرحله طراحی است و معلوم نیست روی لباس برود. اگر بشود که عالی است و اگر هم به لباس نرسد حداقل نماد ان را در استخر می گذاریم.»

مسابقات پیش رو آن قدر مهم است که جامعه واترپلو را تحت تاثیر قرار داده  و هر کدام صحبت هایی را در رابطه با تاثیرات برگزاری فیناترافی، گروه ایران و رقابت بچه های تیم ملی با بزرگترین واترپلوئیست های قاره های مختلف انجام دادند.

مسابقات فیناترافی خارج از هر نتیجه ای که برای ما رخ دهد، می تواند از هر لحاظ برای پیشرفت واترپلوی کشور ما حائز اهمیت باشد. هم نگاه کشورهای آسیایی و حتی جهانی نسبت به ما تغییر خواهد کرد؛ هم واترپلوئیست های ما رو در روی بهترین های هر قاره قرار می گیرند؛ هم ایران توانایی خود را برای میزبانی رقابت های مختلف می سنجد و خیلی منفعت های دیگر که در دراز مدت خود را نشان خواهد داد. البته کسب نتیجه مطلوب هم می تواند سرعت پیشرفت واترپلوی ایران در آسیا و جهان را دو چندان کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار