در نشست مشترک مدیرکل بانوان استانداری و بهزیستی کرمانشاه مطرح شد:

لزوم استفاده ازظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در ارائه خدمات بهزیستی

کرمانشاه- لزوم استفاده ازظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در ارائه خدمات بهزیستی به جامعه از مباحث مطرح شده در نشست مشترک مدیرکل بانوان استانداری و مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بود.
کد خبر: ۳۴۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه امروز پنجشنبه با مدیرکل بهزیستی استان، معاونان و کارشناسان دفاتر مختلف بهزیستی استان کرمانشاه طی نشستی در محل اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

آذر خسروی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: قطعا ارتباط تنگاتنگی بین دفتر امور بانوان استانداری با بهزیستی باید باشد و ما سعی داریم این اتقاق بیافتد.

وی افزود: بهزیستی به معنی واقعی کلمه به مسائل مربوط به خانواده می پردازد و نیاز به توجه جدی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه  تصریح کرد: در حل مسائل و مشکلات در این حوزه می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بحث آسیب اجتماعی استفاده کرد و باید در این زمینه تقسیم کار باشد.

وی ادامه داد: گروه های مردم نهاد زیادی با بهزیستی مشغول همکاری هستند و می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

خسروی گفت: باید دستگاه های مرتبط با حوزه اجتماعی با بهزیستی نیز همکاری داشته باشند و بخشی از فعالیت ها در زمینه آموزش، خصوصا آموزش به مردان خانواده باشد. چراکه در خانواده ها مردان نقش مهمی در دادن اعتماد به نفش به زنان و مراقبت زنان از فرزندان دارند.

**بهزیستی هم اکنون ۱۹۰ فعالیت دارد

در ادامه دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان نیز گفت: ضرورت دارد که ارتباط دفتر امور زنان و خانواده استانداری با بهزیستی بیشتر باشد.

وی افزود: بهزیستی تخصصی ترین نهاد در حوزه خانواده بوده و کل فعالیت های این سازمان خانواده محور است و همچنین بهزیستی متولی اصلی مداخله در آسیب های اجتماعی است.

قادری ادامه داد: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تعامل خوبی با رئیس سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی دارند و این انتظار از دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز می رود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تعاملات خوب شاهد تحولی عظیم باشیم گفت:  در حال حاضر بهزیستی ۱۹۰ فعالیت دارد و گستردگی کار آن بالاست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سلامت روانی اجتماعی افراد جامعه به طور تخصصی در فعالیت بهزیستی قرار دارد.

قادری تاکید کرد: باید اعتبارات بیشتری برای بهزیستی در راستای پرداختن به مووضوع آسیب های اجتماعی داده شود.

در ادامه مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه  نیز گفت: بهزیستی مادر مراکز غیردولتی است و ۹۰درصد فعالیت ها رابه این مراکز واگذار کرده که هیچ دستگاهی این کار را نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار