آزادی عقیده و احترام به عقاید بزرگترین ثمره وحدت درجمهوری اسلامی است

امام جمعه اهل سنت 'نگین شهر' از توابع شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان، آزادی عقیده و احترام متقابل به اعتقادات شیعه و سنی را بزرگترین ثمره وحدت در جمهوری اسلامی دانست.
کد خبر: ۳۴۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 15 December 2016
امام جمعه اهل سنت 'نگین شهر' از توابع شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان، آزادی عقیده و احترام متقابل به اعتقادات شیعه و سنی را بزرگترین ثمره وحدت در جمهوری اسلامی دانست.
آخوند ابوبکر خوجملی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: امروز وحدت بین مذاهب و اقوام درجمهوری اسلامی بالاخص در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس به عینه و واقعی مشاهده می شود.
وی گفت: امروز شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی و استان گلستان در کمال آزادی عقیده، زندگی مسالمت آمیزی دارند و پیروان این دو مذهب بزرگ اسلامی با احترام به عقاید یکدیگر، در غم ها و شادی های همدیگر نیز شرکت می کنند.
آخوند خوجملی با تاکید برضرورت حفظ و تقویت وحدت درجامعه ، اضافه کرد: وحدت از اصول اساسی دین مبین اسلام است که اهتمام به رعایت آن برکات زیادی برای جامعه و نیز امت اسلامی دارد.
وی با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: هفته وحدت یادگار بسیار ارزشمند امام راحل (ره) برای ملت ایران و امت اسلامی است که اکنون به عینه درسراسر ایران اسلامی قابل لمس است.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر یادآور شد: امروز در سایه وحدت و همدلی اقوام و مذاهب در ایران اسلامی و استان گلستان، امنیت و آسایش خاصی درکل کشور حاکم است و از فتنه گروهک های تکفیری و داعشی که همچون خوره به جان امت اسلام در کشورهای منطقه افتاده، در امان است.
وی گفت: وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب در سایه اشتراکات دینی و اعتقادی شیعه و اهل سنت حاصل شده و همه موظف هستیم این وحدت و همدلی را حفظ و آن را تقویت نماییم.
آخوند خوجملی همچنین با اشاره به وجود تفرقه و تشتت بین امت اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل، با ایجاد تفرقه بین امت اسلامی آنان را به جان هم انداخته و ضمن غارت و چپاول منابع خدادادی کشورهای اسلامی، نظاره گر کشتار مسلمانان به دست یکدیگر هستند.
وی با تاکید برضرورت ایجاد وحدت بین امت اسلامی، افزود: اگر امت اسلامی در کشورهای منطقه عزت و اقتدار می خواهند بایستی دست از تفرقه بردارد و تنها به اشتراکات یکدیگر مثل خدا، قرآن، پیامبر (ص)، قبله واحد و محبت اهل بیت (ع) تمسک جویند.
استان گلستان با افزون بر یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از تنوع اقوام و مذاهب برخوردار است.
دوازدهم ربیع الاول که امسال مصادف با 22 آذر ماه است، ولادت حضرت رسول اکرم به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت می باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار