24.5 درصد یزدیها سبزیجات و 9.2 درصد آنها میوه مصرف نمی کنند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: 24.5 درصد مردم این استان، سبزیجات و 9.2 درصد آنها میوه به صورت روزانه استفاده نمی کنند.
کد خبر: ۳۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،حسن مظفری خسروی  افزود: اخیرا دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از 10 هزار نفر از شهروندان 20 سال به بالای این استان نظر سنجی کرده که شاخص مورد اشاره ، بخشی از نتایج آن بوده است.
به گفته وی این مطالعه با هدف بررسی سلامتی و رفتارهای بهداشتی و اجتماعی مرتبط با سلامت انجام شده است.
دکتر مظفری یادآور شد: در مطالعه مورد اشاره، 79.5 درصد مردم گفته اند روزانه فقط یک عدد میوه مصرف می کنند در حالی که توصیه این است که حداقل روزانه دو تا سه دانه میوه مصرف شود.
به گفته وی همچنین یک چهارم افراد مورد مطالعه، روزانه اصلا میوه مصرف نمی کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: یکی از نتایج این مطالعه این است که افزون بر 60 درصد افراد مورد مطالعه یا اضافه وزن داشتند یا چاق بودند که بسیار نگران کننده است .
وی شتاب آور بودن برخی بیماریها مانند قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، پوکی استخوان و فشار خون را از نتایج منفی چاقی و استفاده نکردن از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه اعلام کرد و اضافه نمود: در استانی مانند یزد که مردمانش شهره افاق بوده و به تلاش و سخت کوشی و مقتصد بودن معروف هستند این میزان اضافه وزن و چاقی تعجب آور است.
وی تحرک کم و پر شدن سفره ها از غذاهای پر رنگ و پر حجم را از دلایل ابتلا به این معضل دانست و افزود: به نظر می رسد مردم ما هزینه می کنند تا غذاهای سالم کمتری بخورند و بیشتر به سمت غداهای ناسالم با حجم و مقدار بیشتر روی اورده اند.
این متخصص تغذیه گفت: سبزیجات در کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، ارزان است و در دسترس همگان قرار دارد اما در بسیاری از کشورها نرخ آن به قیمت برخی مواد غذایی گران قیمت ماست و سبزیجات به راحتی در دسترس آنها نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار