مدیرکل خدمات شهری وزارت کشور خبر داد:

رشته‌ مهندسی حریق درمراکزدانشگاهی

مدیرکل دفتر خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: رشته‌های مهندسی حریق، ایمنی و آتش‌نشانی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، مسعود احمدی صبح امروز در سومین همایش معاونان خدمات شهری کلان شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی یزد برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش، هم‌فکری برای تدوین برنامه‌ها و اقدامات موثر برای ساخت آینده‌ای بهتر و روشن‌تر است، اظهار داشت:  سال گذشته مصوبات بسیار مفید و خوبی برای سازمان آتش‌نشانی، مدیریت پسماند و سازمان فضای سبز از دولت دریافت شد.

مدیر کل دفتر خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت:  تدوین لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاهای کشور،  با رویکرد هماهنگی دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت ایمنی شهرها و زمان‌بندی 6 ماهه از جمله مصوبات اداره کل خدمات شهری وزارت کشور در سال گذشته بود.

احمدی با اشاره به اهمیت استفاده از اطلاعات و تجربیات روز دنیا در ارتباط با مدیریت شهری افزود:  تهیه بانک اطلاعات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری‌های کشور و به روزرسانی مستمر آن در طول یک سال از دیگر مصوبات دولت در سال گذشته در حوزه خدمات شهری بوده است.

وی تصریح کرد:  قرار گرفتن مستمر گزارش‌های سازمان‌ها، واحد‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کشور در مورد کارگاه‌های ناایمن شهری و قرار گرفتن در اولویت‌کاری بازرسی وزارت تعاون از دیگر مصوبات دولت در سال گذشته است.

مدیر کل دفتر خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، رعایت ضوابط در بهره‌برداری از کلیه تجهیزات و تأسیسات تحت مالکیت دستگاه‌های موضوع 5 قانون مدیریت خدمات کشوری لازم و ضروری است، اظهار داشت:  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی موظف است بعد از تشخیص وقوع احتمالی خطر جانی و مالی تجهیزات و تأسیسات دولتی سطح شهر برای مردم، نسبت به اطلاع دستگاه مربوطه اقدام کنند.

احمدی پیش‌بینی خرید خودروهای نردبان‌دار و بالابر هیدرولیکی آتش‌نشانی و دیگر تجهیزات مربوطه در بودجه سنواتی شهرداری دارای ساختمان‌های بلند مرتبه را از دیگر مصوبات دولت در حوزه خدمات شهری در سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود:  ایجاد رشته‌های ایمنی، آتش‌نشانی و مهندسی حریق در مقاطع مختلف تحصیلی مورد نیاز در مراکز علمی و دانشگاهی کشور از طریق شورای گسترش آموزش عالی هم از دیگر مصوبات هیئت وزیران در سال گذشته بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار