آمریکا با بهانه جویی به دنبال خریدزمان است

با گذشت سالها از مذاکرات هسته ای ایران همگان انتظار دارند که این مذاکرات به نتایج مطلوب پیش بینی شده رسیده باشد اما آنچه پیداست طرف غربی بویژه امریکا گزینه «عدم توافق» را به جای گزینه «رسیدن به توافق هرچند جزیی» در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 07 May 2015
بر همگان روشن است ایران در مواجهه با طرف غربی فراتر از انتظار خویشتن داری نموده اما آنها و خاصه امریکا بدنبال دستیابی به حداکثر منفعت سیاسی است به نحوی که ضمن حصول به این امر، وجهه بین المللی خود را نیز حفظ نموده و چهره ای بسیار مثبت از خود و از شخص اول ایالات متحده به جهانیان معرفی نماید.

به گزارش تابناک همدان ؛پر واضح است که پشت پرده نیات امریکا در درجه اول منافع امریکا و رژیم صهیونیستی و در درجه بعد جبهه غرب و برخی همسایگان ایران همچون ترکیه و برخی کشورهای عربی بویژه عربستان است.

گویی پرونده هسته ای ایران همانند نَمَدی است که همگان خواستار بهره برداری از آن به فراخور حال خود هستند و ایالات متحده امریکا تمام توان خود را جهت سم پاشی و انحراف روند مذاکرات به کار بسته و همیشه آخرین گزینه رئیس جمهور امریکا در توجیه علت عدم توافق ؛بهانه قراردادن اختلاف نظر وی و سنا و نهادهای داخلی امریکا بوده است؛

در حالی که ناگفته پیداست که سیاست کلی این کشور عمل در جهت منافع خود و متحدان خود است که به کلی در جهت مخالف منافع ملی ایران است و به نظر می رسد با وقت کشی امریکا و غرب روز به روز شاخه ها و موضوعات مورد مذاکره بیشتر خواهد شد.

ایران به آنچه که بر اساس معاهده ان پی تی متعهد شده پایبند است اما گویا آنها به دنبال گرفتن تعهدی فراتر از این معاهده هستند و با ادامه این روند در نهایت اصلا توافقی در کار نخواهد بود یا اگر هم باشد آنگونه نیست که مد نظر طرف ایرانی باشد و کماکان عدم حصول به توافق جامع در مذاکرات هسته ای دستاویز و بهانه ای در جهت تحریم ایران خواهد بود.

بنابراین اقدامات امریکا و غرب مانند گیوتینی بر روند مذاکرات عمل نموده و موجب بی اعتمادی متقابل شده و نباید تعجب نمود اگر دو طرف در آینده نزدیک به مواضع پیشین خود بازگردند. البته دو طرف از هم اکنون برای روی دیگر سکه مذاکرات نیز تمهیداتی اندیشیده اند.

 بعنوان نمونه مجلس شورای اسلامی تصویب نمود که در صورت عدم حصول به توافق هسته ای،غنی سازی 60 درصدی انجام شود و بدون تردید ایران به توسعه برنامه هسته ای خود دست خواهد زدوشمار سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم ایران افزایش پیدا خواهد کرد و امریکا و غرب نیز استراتژی فشار و تهدید خود را با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد لذا نباید به آینده این مذاکرات دلخوش بود.

شاید با توجه به نکات پیش گفته باید این حرف «پل گریک رابرتس» معاون وزارت خزانه داری امریکا دردوره ریاست جمهوری رونالد ریگان را قبول کنیم که «سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است و حتی اگر مناقشه هسته ای نیز برطرف شود، امریکا موضوع دیگری را پیش می کشد». 

وی به نحو بسیار روشنی می گوید که اصولا واشنگتن مخالف استقلال ایران است و به طور کلی انرژی هسته ای یک بهانه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار