توقف فعالیت 6 شهربازی در البرز/ اجرای طرح نظارت بر شهربازی‌های سرپوشیده در البرز

کد خبر: ۳۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰ 27 October 2016


مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت 6 شهربازی غیراستاندارد در این استان متوقف شده است.

فتانه شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از محیط‌هایی که مردم و به ویژه‌ خانواده‌های ما از اقشار مختلف برای دوری از مشکلات زندگی و رهایی از دغدغه‌های روزمره مورد استفاده قرار می‌دهند، شهربازی‌ها است.

وی افزود: شهروندان و خانواده‌ها می‌خواهند برای مدتی هر چند کوتاه به صورت صحیح، قانونمند و شرعی در یک محیط با نشاط به شادی و تفریح سالم بپردازند و ما مسؤولیت داریم که این فضا را برای آنها فراهم کنیم.

مدیرکل استاندارد استان البرز تصریح کرد: اگر شهربازی‌ها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نباشند، از یک سو امنیت و سلامت جامعه به خطر می‌افتد و از سوی دیگر شهروندان را از حق طبیعی آنها محروم کرده‌ایم.

شکرالهی گفت: به همین دلیل طرح‌های نظارتی متعددی با هدف استانداردسازی شهربازی‌ها در سراسر کشور در دستور کار بوده و سازمان استاندارد نیز موظف به اجرای این طرح‌ها و نظارت بر شهربازی‌ها است.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که عده‌ای بدون توجه به اهمیت این موضوع و بدون توجه به اهمیت سلامت و امنیت شهروندان، از وسائل و تجهیزات غیراستاندارد در محیط شهربازی‌ها استفاده می‌کنند که این کار امنیت و سلامت مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را با خطر جدی روبه‌رو می‌سازد.

مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: به همین دلیل طرح‌های نظارتی در مورد شهربازی‌های استان البرز با جدیت اجرا شده و از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت شش شهربازی که شرایط استاندارد را رعایت نکرده بودند، متوقف شده است.

شکرالهی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، شهروندان در این ایام از شهربازی‌های سرپوشیده استفاده می‌کنند، لذا طرح بازرسی‌های ضربتی و سرزده از این اماکن در دستور کار بازرسان و ماموران استاندارد قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح از ابتدای هفته جاری آغاز شده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، با مالکان و مدیران شهربازی‌ها برخورد و در صورت عدم رفع نواقص و اشکالات، فعالیت آنها متوقف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار